Forum > Demolåtar

Freddy - Bättre Förr

<< < (3/4) > >>

freddy:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.05.2010, 22:46:21 ---Jag saknar basgitarr. Det är enbart baskaggen som representerar de lägre frekvenserna i min lurlyssning. Och baskaggen tar mycket plats.

Och jag vill höra ett kaxigt gitarrsolo i låten. Om du behärskar flera stilar skulle det vara jäkligt kaxigt om du redan i introt i låten börjar med något som kan likna JH:s spelstil och som senare i låten glider över i ett solo av modernare snitt. Det skulle täppa till truten på "gamgubbarna" och ge bra karaktär som har med texten att göra.

--- Slut citat ---

Ja det blev nog lite fattigt på bas. Den finns dock där. Cool idé med solot med, ska fnula lite på det där.

Rattlesnake:
Mixen är bra, hör basen hur tydligt som helst och den ligger bra i nivå mot baskaggen. Stygga gitarrer och klös i sången även om disten är lite väl jobbig till en början. Men texten är lite mesig, och melodiskt är det lite schlagervarning på en del svängar. Ekot likaså, det känns inte riktigt som att det här är gjort i år. Men tajt är det, och klanderfritt proddat som vanligt.

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 03.05.2010, 20:11:56 ---du får gärna peka lite mer exakt på vad som stör dig så kan jag se om det går att fixa

--- Slut citat ---

Ähhh.. Det är bara jag som är petig... Det var på "När musiken var ny".. Jag störde mig en aning just på "NY".. Där tycker jag att det skär sig en aning, vilket inte passar den i för övrigt utmärkta sången... Låten är verkligen bra.. Men ser fram emot en engelsk verre som sagt..

egghuvud:
Känns nästan bizarrt att höra sådan där melodisk metal på svenska. Snygg låt men jag har lite svårt för gitarren som är på gränsen till för ren och liksom "poddig". letar efter något maskinellt eller jobbigt i arrangemanget som du brukar ha med så att man liksom hajar till. Gillar köraarrangemanget trummorna är lite anonyma. Lite mer fills och grejande kanske? Bra överlag. Snyggt och tajt. (som vanligt) :)

kruSHka69:
Sången är helt klart det som tilltalar mig mest, låter 80-tal på nåt sätt!
Musiken låter lite depprock från andra halvan av 80-talet.
Om det var så du ville att det ska låta... grattis! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion