Kontrollrummet

Freddy - Bättre Förr

gäst · 17 · 2287

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Fick tid för lite svensk hårdrock igen, gjord idag på dagen. Är en bit kvar på mixen, men tar emot åsikter av alla dess slag.

Låten tillägnar jag alla som tjatar om att det var bättre förr :)


[mp3=200,20,0,center][/mp3]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 13:46:09 by freddy »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter ju kanoners!..schysst sångare! ja visst f-n var det bättre förr..he..he..  :D


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jovisst, ALLT var bättre för men denhär är fanimej också riktigt bra :D

...e de bara jag eller är det litet basfattigt :unsure:... nä, kan nog också vara så att allt är "basigt" nuförtiden. Framför allt allt som skvalar ur radion i dag... det var nog bättre förr :D ... tror jag

Ett skitigt gitarrsolo hade suttit fint.

Tummen upp

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bättre förr kan inte ha varit bättre förr för då fanns ju inte Bättre förr, så alltså måste Bättre förr vara bäst nu.

 :wacko:

Nåt stick också kanske? Annars bra bra!
Väldigt bra sång. Ibland kanske melodin blev något krystad, men säkert en vanesak.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
De här va inge bra - det var bättre förr!  :lol: :P :rolleyes: ;) :D :)

 :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Skiiiitbra låt verkligen.. Musiken är grym.. Nåt stick alt. B-tema & ett solo på detta så är den delen fulländad..
Vad gäller sången så finns det lite svaj på något enstaka ställe, men ingen som helst fara.. Mycket oväntad och annorlunda sångslinga dessutom.. Den tror jag att jag måste få vänja mig vid en stund.. 
:P

Texten är bra, men visst hade jag föredragit den på engelska...

Men ett mycket gott dagsverke hur som helst..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


freddy

  • Gäst
Låter ju kanoners!..schysst sångare! ja visst f-n var det bättre förr..he..he..  :D

Tack Clemens! :) "Huh, men det är ju jag som kör..."

Jovisst, ALLT var bättre för men denhär är fanimej också riktigt bra :D

...e de bara jag eller är det litet basfattigt :unsure:... nä, kan nog också vara så att allt är "basigt" nuförtiden. Framför allt allt som skvalar ur radion i dag... det var nog bättre förr :D ... tror jag

Ett skitigt gitarrsolo hade suttit fint.

Tummen upp

Space

Tack Space, hade faktiskt tankar på att utveckla med något solo eller mellanspel. Men orkade inte idag :) får se framöver.

Bättre förr kan inte ha varit bättre förr för då fanns ju inte Bättre förr, så alltså måste Bättre förr vara bäst nu.

 :wacko:

Nåt stick också kanske? Annars bra bra!
Väldigt bra sång. Ibland kanske melodin blev något krystad, men säkert en vanesak.

Haha, ja precis. Schyst och tack. Kanske blir det något mer, får se :) Versmelodin antar jag att du menar? Ja, den är lite meckig och jag har inte flow hela vägen.. Lyssna på den 100 ggr till så kanske den sätter sig ;)

De här va inge bra - det var bättre förr!  :lol: :P :rolleyes: ;) :D :)

 :unsure:

So they say :S

Skiiiitbra låt verkligen.. Musiken är grym.. Nåt stick alt. B-tema & ett solo på detta så är den delen fulländad..
Vad gäller sången så finns det lite svaj på något enstaka ställe, men ingen som helst fara.. Mycket oväntad och annorlunda sångslinga dessutom.. Den tror jag att jag måste få vänja mig vid en stund.. 
:P

Texten är bra, men visst hade jag föredragit den på engelska...

Men ett mycket gott dagsverke hur som helst..

Tackar och bockar. Blir kanske någon utveckling ja, verkar vara något som behövs. :)

Versen är inte speciellt lätt att sätta kan jag säga, du får gärna peka lite mer exakt på vad som stör dig så kan jag se om det går att fixa, eller om det går under konstnärlig frihet :)

Får göra en eng-verra med då.. :)


Tack ALLA, vad kul med mycket och snabb respons.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Opps!.. Är det du som sjunger? Kul, kanonröst!   B)


freddy

  • Gäst
Opps!.. Är det du som sjunger? Kul, kanonröst!   B)

hehe, ja jag försöker iaf :) tack!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag saknar basgitarr. Det är enbart baskaggen som representerar de lägre frekvenserna i min lurlyssning. Och baskaggen tar mycket plats.
 
Och jag vill höra ett kaxigt gitarrsolo i låten. Om du behärskar flera stilar skulle det vara jäkligt kaxigt om du redan i introt i låten börjar med något som kan likna JH:s spelstil och som senare i låten glider över i ett solo av modernare snitt. Det skulle täppa till truten på "gamgubbarna" och ge bra karaktär som har med texten att göra.
« Senast ändrad: 03.05.2010, 22:48:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Jag saknar basgitarr. Det är enbart baskaggen som representerar de lägre frekvenserna i min lurlyssning. Och baskaggen tar mycket plats.
 
Och jag vill höra ett kaxigt gitarrsolo i låten. Om du behärskar flera stilar skulle det vara jäkligt kaxigt om du redan i introt i låten börjar med något som kan likna JH:s spelstil och som senare i låten glider över i ett solo av modernare snitt. Det skulle täppa till truten på "gamgubbarna" och ge bra karaktär som har med texten att göra.

Ja det blev nog lite fattigt på bas. Den finns dock där. Cool idé med solot med, ska fnula lite på det där.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Mixen är bra, hör basen hur tydligt som helst och den ligger bra i nivå mot baskaggen. Stygga gitarrer och klös i sången även om disten är lite väl jobbig till en början. Men texten är lite mesig, och melodiskt är det lite schlagervarning på en del svängar. Ekot likaså, det känns inte riktigt som att det här är gjort i år. Men tajt är det, och klanderfritt proddat som vanligt.
DON'T PANIC


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
du får gärna peka lite mer exakt på vad som stör dig så kan jag se om det går att fixa

Ähhh.. Det är bara jag som är petig... Det var på "När musiken var ny".. Jag störde mig en aning just på "NY".. Där tycker jag att det skär sig en aning, vilket inte passar den i för övrigt utmärkta sången... Låten är verkligen bra.. Men ser fram emot en engelsk verre som sagt..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Känns nästan bizarrt att höra sådan där melodisk metal på svenska. Snygg låt men jag har lite svårt för gitarren som är på gränsen till för ren och liksom "poddig". letar efter något maskinellt eller jobbigt i arrangemanget som du brukar ha med så att man liksom hajar till. Gillar köraarrangemanget trummorna är lite anonyma. Lite mer fills och grejande kanske? Bra överlag. Snyggt och tajt. (som vanligt) :)


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Sången är helt klart det som tilltalar mig mest, låter 80-tal på nåt sätt!
Musiken låter lite depprock från andra halvan av 80-talet.
Om det var så du ville att det ska låta... grattis! :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tungt värre, snyggt levererat på alla sätt
lite burkigt ljud för min smak, jag hade testat att holka ur kicken rätt mycket
och fram häva klicket med liten diskant höjning dessutom

annars kalas, & ett aktuellt ämne behandlas dessutom! :D
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nej den där fick man inte höra - borttagen??

Vet inte om det var bättre förr
men en sak vet jag
och det är att det är inte bättre nu  ;) :D

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten