Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
TinyPortal
Sök
Kontrollrummet
»
Forum
»
Kategorier
»
Demolåtar
»
The fight
The fight
Girly
·
10 ·
2210
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
Gå ned
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Girly
Talang
Antal inlägg:
460
Soundcloud:
Lena Lannergren
The fight
skrivet:
05.05.2010, 19:21:37
Låter verkligen det här som temat till en 80-tals deckare (som någon "så vänligt" påpekade)???
THE FIGHT
http://www.box.net/shared/dlei00nv19
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren
equality
Johnny Cash
Antal inlägg:
6 572
SV: The fight
Svar #1 skrivet:
05.05.2010, 19:30:20
Får tyvärr inte länken att funka.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves
Girly
Talang
Antal inlägg:
460
Soundcloud:
Lena Lannergren
Svar #2 skrivet:
05.05.2010, 19:34:53
Hoppsan, hoppsan! Fungerar när jag testade.
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren
spacetrucker
Legend
Antal inlägg:
2 303
Anything too stupid to be said, is sung.
Svar #3 skrivet:
05.05.2010, 19:43:21
Njaäee, det vet jag väl inte. 80-tals deckare alltså.
Intressant och välgjort tycker jag men av nån anledning fick jag inte refrängen att passa in i resten av låten. Vet inte varför. Den, refrängen alltså, ger lite Shania Twain -vibbar medan resten av låten är ett snäpp tuffare... eller nåt.
Space
P.S. Hade inga problem med länken
Life is too short to remove USB safely
Girly
Talang
Antal inlägg:
460
Soundcloud:
Lena Lannergren
Svar #4 skrivet:
05.05.2010, 19:47:59
Bra att länken funkar, ibland har man ju fler än en tumme
Håller med dig Spacetrucker - har själv hakat på att vers och ref inte riktigt matchar.
Får jobba fram något annat. Tack!
Gurano
Johnny Cash
Antal inlägg:
5 190
Svar #5 skrivet:
05.05.2010, 20:44:34
Nä detta är ingen deckarmusik a la 80-tal tycker jag.
Men bra ljud och bra sång!
Personligen skulle jag vilja att något skulle sticka ut lite mer, men jag är nog fel målgrupp för din låt
Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!
Wernborg
Administrator
Johnny Cash
Antal inlägg:
8 531
Moderator
Soundcloud:
Wernborg
Svar #6 skrivet:
05.05.2010, 21:11:37
Bra sång, kanske lite mer edge/attityd som höja ytterligare. Arret är väldigt sparsmakat, och du vill säkert ha det så, men själv tycker jag det händer för lite.
Nej, jag tycker inte heller det låter som deckarmusik.
hogge
Legend
Antal inlägg:
2 353
Family Guy!
Svar #7 skrivet:
06.05.2010, 00:08:06
Jomen visst tusan får jag lite Miami Vice vibbar av detta... Känslan finns där absolut. Dock är detta betydligt bättre.. Tycker att Du fått fram en jäkligt mysig låt med en skön ljudbild och jävligt bra sång...
Kan tycka att den kanske bli lite seg efter ett tag.. Skulle önska att där kom nån form av B-tema eller nåt... Men i huvudsak.. Sköööönt....
HOGGEZ ORKESTEr
http://www.facebook.com/hoggez
Eddi
Elvis
Antal inlägg:
13 345
Svar #8 skrivet:
06.05.2010, 00:11:17
Njeä inte 80-talsdeckare även om jag förstår vad personen syftat på. Tycker du har utvecklats bra på den här korta tiden. The Fight är tight och har bra balans, slagverken är riktigt spännande sammansatta med bra ljud. Bra sång och sångljud utan för mycket effekter. Kan hålla med Wernis om att det kanske är lite föööör sparsmakat du kanske kunde ha hängt i med synten en stund till på uppgångarna/övergångarna.
En sak jag hör i dina låtar är att du inte följer gängse musikteori med tonika, subdominanten och framförallt dominanten som fungerar som en återförande harmoni, det är ett skäl till att refrängen och versen inte riktigt gifter sig tror jag. Samtidigt kan man ju tycka att musikteori är lite mossigt - men det funkar faktiskt - vi responderar på det undermedvetet.
Jag gillade det här
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se
Girly
Talang
Antal inlägg:
460
Soundcloud:
Lena Lannergren
Svar #9 skrivet:
06.05.2010, 15:24:14
Kan inte fullt ta credden för "ljuden" i den här låten - men jag är en jä..l på att ladda ner, klippa och klistra
Får jobba på ny version med
lite mer
och ny refräng.
Tack för era synpunkter, värdefullt!
Skriv ut
Sidor:
1
Gå upp
Kontrollrummet
»
Forum
»
Kategorier
»
Demolåtar
»