Forum > Demolåtar

Min första sång

<< < (2/2)

Eddi:
Ett tips som du bergsäkert inte vill höra nu men ändå får är att lägga mattan (mellotronen?) tillsammans med trummor för att få tight - innan du lägger den aukustiska gitarren som i alla fall jag upplever som väldigt otight just nu. Bra harmonier och bra grund för sång är det - gillar dina enpetare på gitarren också men jag tror det blir omöjligt att få det tight med enbart trumpålägg i nuläget. Har jag fel så har jag det och då är det ju bra men sikta på att lägga om acken tycker jag. Fin låt ser fram emot utvecklingen här.

MaxB:
Jag är böjd att hålla med Eko, lägg trummor och anpassa nya inspelningar av instrumenten till den stadiga takten.

scorpions91:
Ja detta är ju bara en slask så det kommer bli nya inspelningar av instrumenten. Jag kommer att posta nya versioner av sången så ni kan höra utvecklingen. :D

spacetrucker:
Jo, denhär vill jag gärna höra mera av, med trummor och allt. Nu får man bara en blek aning om vdd detta kan bli. Låter lovande i alla fall.

Space

scorpions91:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.05.2010, 18:11:51 ---Jo, denhär vill jag gärna höra mera av, med trummor och allt. Nu får man bara en blek aning om vdd detta kan bli. Låter lovande i alla fall.

Space

--- Slut citat ---

Det kommer mer av det. Ska lägga på trummor, fixa till gitarren, skriva texten och spela in sången så får vi se vad det blir av den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion