Forum > Demolåtar
Min första sång
scorpions91:
Nu har jag gjort något i Cubase men jag har inte skrivit någon text så jag har inte spelat in någon sång än men kom gärna med förslag vad det ska vara för typ av text och såna tips. ;)
http://www.speedyshare.com/files/22233732/New_Song_slask.mp3
asti:
Jag tycker du behöver lägga på trummor för att få stadga och flyt i kompet! Och så ligger kompgitarren för högt.
Kan tänka mig ett tungt, lite långsamt trumkomp och att det lutar åt rockballad-hållet.
Sång med lite reverb, som handlar om kärlekstrassel kanske...? :)
scorpions91:
--- Citat från: asti skrivet 02.05.2010, 20:33:14 ---Jag tycker du behöver lägga på trummor för att få stadga och flyt i kompet! Och så ligger kompgitarren för högt.
Kan tänka mig ett tungt, lite långsamt trumkomp och att det lutar åt rockballad-hållet.
Sång med lite reverb, som handlar om kärlekstrassel kanske...? :)
--- Slut citat ---
Ja jag tror att jag ska lägga på trummorna. Kompgitarren ska fixas. Tack för sång-tipset! ;)
MaxB:
Skön soft sväng. Bra hyfsat ljud på gitarren. Jag blev inspirerad och tog fram egen nylonsträngad och övade fingerpicking till dessa ackord. Perfekt sväng, perfekt hastighet.
Jag tror också att den blir bättre med nån soft trumtakt. Samtidigt blir det lättare att hålla takten för alla instrument hela tiden. Och utan sång är nog stycket för långt.
Skön sväng med sköna ackord!
scorpions91:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.05.2010, 21:33:56 ---Skön soft sväng. Bra hyfsat ljud på gitarren. Jag blev inspirerad och tog fram egen nylonsträngad och övade fingerpicking till dessa ackord. Perfekt sväng, perfekt hastighet.
Jag tror också att den blir bättre med nån soft trumtakt. Samtidigt blir det lättare att hålla takten för alla instrument hela tiden. Och utan sång är nog stycket för långt.
Skön sväng med sköna ackord!
--- Slut citat ---
Tackar! Jo det kommer bli trummor också. Sången kommer så fort jag har skrivit och redigerat texten. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida