Forum > Färdiga produktioner

Larsson & Asti - Om allting försvann (version 4)

<< < (3/9) > >>

Larsson:
vad kul att den funkar
jag tycker denna vart toppen, jag hade lixom svårt att komma på hur sången på detta skulle vara
men Asti levererade den avslappnat & säkert
jag är med på att det är olika karaktär på våra prestationer, men jag hade redan dränkt min
tagning i reverb när jag skickade den, jag kan skicka en en torr tagning till dig om du vill Asti?

det blir mycket att rätta sig efter gitarrerna som det är nu, & jag tycker
sång ljudet du har är bra, & gitarrerna borde ändras om man ska ändra något heltenkelt!

tycker åxo att det blir så grymt med överstämman när man hållt det så avskalat i övrigt
skitkul att det blev en så här snygg liten sak av detta!  :)

freddy:
Snyggt!

Blir lite konstigt med de olika rummen ja, vill ha lite mer närhet i gitarren.

Sen tycker jag det vore skitsnyggt med långa bastoner när "refrängen" kommer in, bas/stråk eller piano kanske. Skulle lyfta arret lite i min mening.

Dividend:
Bästa låten på KR under 2010, om ni fixar rummen och en basfiol..

Känslomässigt utan att bli konstigt. Asti klättrar vidare :) Och bra jobbat Larsson..

asti:
Freddy: Har fått gitarrfilerna (torra) och har försökt få samma rumsljud som sången, men jag vet inte.....
           Har testat att lägga på elbas.

Dividend: En klar överdrift (åtminstone vad gäller min del), men tack i alla fall och roligt att du gillar låten!
             Har som sagt testat med en elbas, men kanske borde vara basfiol eller cello....?
             Men som du vet har jag inga riktigt bra stråkljud. Du kanske vill göra en insats?  :)

Tack för lyssning och kommentar! Vet inte om den nya versionen med bas tillför något och om jag fått bättre ordning på rumsljuden?

clavinova:
Rumsljuden känns helt ok för min del, vilket dock inte brukar betyda ett smack...  :lol:

Däremot tycker jag att basen faktiskt tillför något, någon slags puls eller stadga. Tror att det ändå blir kanoner till slut med denna utveckling. ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion