Forum > Demolåtar

Freddy - Håll Käft!

<< < (8/13) > >>

tsmalmbe:
Ja vad fan. Avskyvärda gitarrsound, men ändå så rätt i helheten och kontexten. Arrangemang och instrumentering, där hade vi det igen. Receptet för en lyckad helhet. Definitivt plusbetyg.

hogge:

--- Citat från: asti skrivet 28.04.2010, 19:08:55 ---Stämningsfull visa med sköna harmonier med en text som väcker till eftertanke!
Den beskriver i varsamma ordalag vikten av att vara sparsam i sina uttalanden och att
ifrågasätta och värdera sina kommentarer för att på så vis undvika missförstånd, såvitt jag kan förstå.
Måste nog tillstå att sången låter lite ansträngd ibland och kören i slutet sjunger lite otydligt, speciellt 3:e stämman.
Trummornas mjuka markeringar blir en behaglig bakgrund till det finstämda gitarrackompanjemanget.
Själv jobbar jag i metallbranschen (ett aluminiumföretag) och tycker det här är ett utmärkt exempel
på hur sådana här grundämnesrelaterade kompositioner speglar och ger uttryck för en hel generations
funderingar kring detta. Har du fler metall-kompositioner på din repertoar?
/CP Gyllenhammar

--- Slut citat ---

Fy faan va roligt  :lol: :lol: :lol: :lol:

freddy:

--- Citat från: Clemens skrivet 04.05.2010, 13:01:17 ---Ja..helt galet drag måste jag säga... :) Kanske inte vad jag lyssnar på vanligtvis men kan ändå uppskatta energin..bra lirat oxo.. jo en sak...hör inte texten, kan tycka sången borde bli lite tydligare..är ju kul med svensk text!

Rock on!  :)

--- Slut citat ---

Denna låt blommade ut ur min högtalare idag när jag baka kaka. Såg att jag missat några "nya" inlägg i tråden!

Drag is what its all about C :) Kul att du gillar.

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 04.05.2010, 23:36:21 ---Ja vad fan. Avskyvärda gitarrsound, men ändå så rätt i helheten och kontexten. Arrangemang och instrumentering, där hade vi det igen. Receptet för en lyckad helhet. Definitivt plusbetyg.

--- Slut citat ---

Så negativ men ändå så positiv, tack tsm :)

Kornstad:
Ok, jag håller käft.....snart.....måste bara säga att det var en riktigt härlig överrumpling jag fick när jag trött efter jobbet kom hem och satte mig framför datorn för att slösurfa lite. Kom på mig själv med att sitta och surfa i 100knyck helt plötsligt, hur man nu lyckas med det....

...ok, Nu håller jag käft.    B)

Eddi:
För mig låter det här skit - men himla bra skit - nästan så att jag känner att jag skulle kunna tänka mig att gilla det hela.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion