Forum > Demolåtar
Freddy - Håll Käft!
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2010, 17:10:57 ---LOL
Den var kul :lol:
Påminner mig om de där jönsarna i ... "Allegiance" tror jag de hette som skrek texter från poetiska eddan för typ 10-15 år sen. Flera skivor...
Det här var bättre :)
--- Slut citat ---
:) Allegiance har jag nog inte hört. Men du verkade road av denna låt iaf, vilket är bra! :) tack!
--- Citat från: SteveHarris skrivet 28.04.2010, 17:12:01 ---Riktigt nice, svenska skrik var en ny sak, but where is the blastbeat , sku passa jävla bra !
--- Slut citat ---
Ja, det finns lite gamla band vet jag som skriker på svenska. "Mörk Gryning" t.ex. :)
Du kan få lägga en blast åt mig istället ;)
tack!
--- Citat från: hogge skrivet 28.04.2010, 17:17:44 ---Påminner lite om LOK fast bättre.. Kul text & bra låt.. Moí gillar!!!
--- Slut citat ---
Ja, just ja. Men dom står kvar när vi andra faller? :)
Tack!
--- Citat från: MaxB skrivet 28.04.2010, 18:22:13 ---Du e grym!
There's no corners to hide in. :D
--- Slut citat ---
tack! :wub:
--- Citat från: asti skrivet 28.04.2010, 19:08:55 ---Stämningsfull visa med sköna harmonier med en text som väcker till eftertanke!
Den beskriver i varsamma ordalag vikten av att vara sparsam i sina uttalanden och att
ifrågasätta och värdera sina kommentarer för att på så vis undvika missförstånd, såvitt jag kan förstå.
Måste nog tillstå att sången låter lite ansträngd ibland och kören i slutet sjunger lite otydligt, speciellt 3:e stämman.
Trummornas mjuka markeringar blir en behaglig bakgrund till det finstämda gitarrackompanjemanget.
Själv jobbar jag i metallbranschen (ett aluminiumföretag) och tycker det här är ett utmärkt exempel
på hur sådana här grundämnesrelaterade kompositioner speglar och ger uttryck för en hel generations
funderingar kring detta. Har du fler metall-kompositioner på din repertoar?
/CP Gyllenhammar
--- Slut citat ---
Du beskriver exakt mina mål med produktionen, känns som jag hittat helt rätt! :)
lnetzel:
LOK? Svär inte... Freddy står, LOK faller...
Sången imponerar!!.. grymma långa gurgel:)
Ola:
cool och tungt
diggar stenhårt :D och drar på smilebanden
jag köper plattan när den blir klar !
Mvh Ola
SteveHarris:
tyvärr freddy äger int mickar så ja sku få blast gjort åt dej , annars gärna
egghuvud:
Jo det var tungt. Tyckte kanske att ljudbilden var lite murrig. Det var mycket mellanregister och det kändes som att trummorna och gitarren flöt ihop lite. Kändes som att det var en del mixjob kvar. Men det är imponerande att du kan slänga ihop det här på tre timmar. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida