Forum > Demolåtar
mahan - I WAS WRONG
mahan:
--- Citat från: asti skrivet 11.05.2010, 21:54:52 ---Funderade också på Eagles när jag började lyssna, men så såg jag längre ner SMOKIE naturligtvis! Lite vibbar av Creedence också....
Jättesnygga stämmor, men ibland låter leadsången lite ansträngd, den går nog att fila på lite ytterligare!
Något artificiellt ljud om gitarren - är det en riktig 12-strängad eller någon plugg?
Hur som helst en låt med spelglädje som man blir på gott humör av!
--- Slut citat ---
Tjou Asti!
Hade ju tänkt mig Eagles men Smokie e ju åxå riktigt ok :D
Kul att du gillar och "hemligheten" med den konstiga gitarren avslöjades i föregående inlägg.
Tack för lyzzning o komment!
h. johan
hogge:
Inledningen är (i min värld i alla fall) absolut dansbandsmusik av värsta sort.. Men en bit in i låten går den över i något som kan liknas vid amerikansk pop/rock (håller med Kornstad där) och även om den musikstilen inte är nåt jag föredrar så tycker jag ändå att Du fått till en väldans skön låt här (dock ej inledningen som sagt)..
Musikaliskt & sångmässigt blir det riktigt bra efterhand och det är också sång & kör som är låtens stora behållning enligt mig..
Kornstad:
Stor skillnad nu. Riktigt bra.
Även Smokie som nämnts tidigare känns som en bra jämförelse, även om detta är en egen låt. :)
mahan:
--- Citat från: hogge skrivet 12.05.2010, 13:19:32 ---Inledningen är (i min värld i alla fall) absolut dansbandsmusik av värsta sort.. Men en bit in i låten går den över i något som kan liknas vid amerikansk pop/rock (håller med Kornstad där) och även om den musikstilen inte är nåt jag föredrar så tycker jag ändå att Du fått till en väldans skön låt här (dock ej inledningen som sagt)..
Musikaliskt & sångmässigt blir det riktigt bra efterhand och det är också sång & kör som är låtens stora behållning enligt mig..
--- Slut citat ---
Hogge my man!
Tackar för lyssningen o ärlig respons!
Låten är ju tillverkad för Festival 12, och då är ju en deltidsanställd dansbandsorkester på spåret. Nåväl hoppas du klarade dig utan större psykiska problem! :D
Tusen takk för att du trots allt gav låten grönt ljus och allt i positiv anda! :)
h. johan
equality:
Jo lite Smokie över denna. Finns en skön optimism och glädje i denna som är smittsam. Snygga stämmor och smeksam melodi. Bra jobbat Johan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida