Forum > Färdiga produktioner
aROCKER - Heard it on the radio
aROCKER:
Grymt bidrag ifrån proffsmusikern Anjou (körer/stråkar,gitarr mm)
Sixties...den räven högg som en kobra och levererade luftiga Teleguror!
DivineCo...VocoderKing! (Tackar!)
Börje "Bölla" S min vapenbroder körde gärnet med bas gura etc!
Kul med nytt ljudkort!
Rocka hårt alla goa lovers!
EDIT: NY MIX!
Har mixat denna igen för sjuttioelfte gången eftersom jag anser mig ha fått mer koll på mixning.
Är det så...låter detta ok!?
Och ni som minns första versionerna kanske kan tycka till.
MaxB:
Roligt. Härlig bredd med körerna. Undrar över volymerna lite, om trummorna finns i ett snabbt eko (reverb?) liksom medan andra instrument ligger närmare. Inget större problem för det är roligt med alla ljud som finns med. Pianot bör nog komma fram mer i fårhållande till gitarrerna 135 sekunder in i låten. Lät lite basfattigt i laptophögtalarna, kan man göra något åt det?
Oops, Handklapp från en gammal trummaskin? :unsure:
Oops, snott en kassaapparat från Pink Floyd? :lol:
Kul med alla ljud som är med i prodden och livfullt gjort.
Eddi:
Nytt ljudkort :lol:
Det låter som en livespelning från 70-talet - inte mig emot det gillar jag - roliga ljudinslag här och var. Jag fick lite Slade-vittring mitt i låten bra sjunget.
Kul. Rock on
aROCKER:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.04.2010, 10:21:00 ---Roligt. Härlig bredd med körerna. Undrar över volymerna lite, Undrar vadå!?om trummorna finns i ett snabbt eko (reverb?) liksom medan andra instrument ligger närmare. Inget större problem för det är roligt med alla ljud som finns med. Pianot bör nog komma fram mer i fårhållande till gitarrerna 135 sekunder in i låten. Lät lite basfattigt i laptophögtalarna, kan man göra något åt det?
Oops, Handklapp från en gammal trummaskin? :unsure: Tanken var att köra lite Jeff Lynne stuk på trummorna, Grunden är inspelad live med gitarrist och därför sliter låten lite sådär härligt tycker jag!
Handklappen är mina egna och är i princip processade som virveln. Pukorna har ett platereverb på sig...resten relativt torrt.
Oops, snott en kassaapparat från Pink Floyd? :lol: Yep, snyggt att du plockade den..."Money"! ^_^
Kul med alla ljud som är med i prodden och livfullt gjort. Tackar!
--- Slut citat ---
bjurte:
Riktigt bra!!!
Låter Mycket som the Wizzard om det hele..
Kör hårt.. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida