Kontrollrummet

Importera audio i Logic 9

gäst · 2 · 2013

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Tja, jag har dålig koll på denna baskunskap i logic. Får nämligen problem när jag kör multi-import. Med det menar jag att jag tar ett gäng audiofiler från en mapp och droppar i arrangefönstret, då frågar logic om jag vill skapa nya spår för alla filer, vilket jag gör. Men sen får jag inget ljud, ser transienterna på audiofilerna, men logic vägrar ge mig något ljud.

Tar jag istället och importerar spår efter spår via "import audio" så funkar det utmärkt.

Sen har jag märkt en annan grej, att ibland när jag skapar nya audiospår så skapas vissa spår utan att vara varken stereo eller mono, det är fortfarande audiospår, men dessa går inte att få något ljud ifrån. Om jag tittar på kanalstrippen, under mätaren, så finns det ingen stereo/mono-knapp?

Hade en teori om att det blev så när man la ett stereo-audiospår på en monokanal, att logic då reserverar en "tom" kanal för den andra stereokanalen?

Kan någon förklara för mig tack! :) 


freddy

  • Gäst
Ibland hjälper det att fråga, så man får tänka klart lite..

Mitt andra problem, med att vissa spår blev utan stereo/mono-knapp beror precis som jag trodde på att jag importerar stereospår som mono, då blir fel.

check!

Multi-importen funkar dock inte än.. kör manuell dito.