Forum > Demolåtar
Clavinova - Hommage to Palle (fd Palle Polare)
clavinova:
Fredags **bump**
MaxB:
Är det Mika som Palle spelar med, på plattan du rekommenderade?
Låter så...
asti:
Det här gillar jag skarpt! Underbara klanger och jättebra spelat!
Gillar särskilt partiet där saxen och "klockorna" spelar unisont!
Saxen kanske kunde innehållit lite mer "glidande" toner, men misstänker att det är svårt att få till perfekt.
Håller med Gurano om att synthen är lite hög i förhållande till övrigt.....
Vad använder du för pluggar?
clavinova:
MaxB: På Anything But Grey? Tror inte det, då den är inspelad "pre-Mika", 1992.
Asti, tackar! Denna är gjord med Kontakt4 som står för allt utom padsen som är från Omnisphere. Då saxljudet är lite PVC-aktigt har jag nog i min konstnärliga ambition försökt dölja det med paden. Ingenting som inte går att åtgärda. Eventuellt får jag tillgång till en livespelad äkta saxofon som ersätter den samplade, återkommer om det.
Dividend:
Detta var väldigt fint... Gör mer jazz :)
Har bara lyssnat en gång, medans jag gjorde annat (lyssnar igen senare), men hörde en fras på solot som var riktigt bra, och skulle vilja höra den igen - senare - och kanske ändrad något? (Jag hade gjort så själv, men det kanske är bortom hur du tänkt dig.)
Fast det kanske är mer som de tänker i klassisk musik, och inte jazz? (Jo så gör iaf Miles Davis :unsure: har jag starkt för mig och hans solon gillar jag :)
Solot är hursomhelt riktigt bra, och ljudbild osv är helt okej. Midi vet jag inte, låter som synthar som spelar :)
Riktig saxofon här skulle passa riktigt bra och det ser jag framemot om det sker :)
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida