Forum > Demolåtar

Clavinova - Hommage to Palle (fd Palle Polare)

<< < (4/4)

Marruschkka:
Vilket ursnyggt stycke musik du fått ihop, bland det bästa jag hört från dej, gillar starkt temat från 00:50 som låter så kontemplativt..en betraktelse av Stockholm by night kunde det vara...från 3:12 blir det riktigt häftigt..när synt och blås lirar ihop, lite jazzigt och spännande :wub:

Tungt.

/Marre

Wernborg:
Harpan i början är lite för torr i förhållande till pianot tycker jag.
Snygga harmisar.

Inledande trumpeten mycket bra!

Den mutade :blink: trumpeten låter rätt fult och hårt. Blir säkert bättre med ett ickehärmande ljud.

Bra ansats i saxen också, men jag tycker det stupar på soundet där också tyvärr. När det blir många toner och snabba passager funkar inte samplingen.

Fint spelat och skön stämning, men som sagt, sounden på mutad trumpet och sax tilltalar inte mig. Ett alternativ om du vill behålla trumpeten och saxen är att spela på ett sätt så dom inte "avslöjar" sig. Mer långa toner och inte så snabba övergångar samt att det måste till vibrato på ett naturligt sätt. (Som du gjorde med inledande trumpeten.)

Rhodessolot finfint.

clavinova:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.04.2010, 11:39:55 ---Vilket ursnyggt stycke musik du fått ihop, bland det bästa jag hört från dej, gillar starkt temat från 00:50 som låter så kontemplativt..en betraktelse av Stockholm by night kunde det vara...från 3:12 blir det riktigt häftigt..när synt och blås lirar ihop, lite jazzigt och spännande :wub:

Tungt.

/Marre

--- Slut citat ---

Tack Marre för dina fina ord! Jag slickar i mig efter bästa förmåga!

--- Citat från: Wernborg skrivet 25.04.2010, 12:38:17 ---Harpan i början är lite för torr i förhållande till pianot tycker jag.
Snygga harmisar.

Inledande trumpeten mycket bra!

Den mutade :blink: trumpeten låter rätt fult och hårt. Blir säkert bättre med ett ickehärmande ljud.

Bra ansats i saxen också, men jag tycker det stupar på soundet där också tyvärr. När det blir många toner och snabba passager funkar inte samplingen.

Fint spelat och skön stämning, men som sagt, sounden på mutad trumpet och sax tilltalar inte mig. Ett alternativ om du vill behålla trumpeten och saxen är att spela på ett sätt så dom inte "avslöjar" sig. Mer långa toner och inte så snabba övergångar samt att det måste till vibrato på ett naturligt sätt. (Som du gjorde med inledande trumpeten.)

Rhodessolot finfint.

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! Bra feedback där, tackar än en gång!

Du har rätt om instrumenten och jag håller på att lägga om lite, just nu med blandat resultat. Då jag tycker att låten håller, skulle jag vilja lägga om den med riktigt blås men jag känner få trumpetare. Sax-killen väntar jag svar från, får se om han kan lägga lite äkta ljud istf för Kontakt.

Du satte lite fingret på den ömma punkten när det gäller samplingar då ett instrument är så mycket mer än ljud. Vet att det fanns ett ämne där någon frågade efter en slags "kokbok" för hur ett samplat instrument ska spelas för att det blir så naturtroget som möjligt men det verkar ha runnit ut i sanden.

Men som ovan skrivet, återkommer med nya versioner. Om jag får tag i spelare...

clavinova:
Ny version, möjligen den slutliga innan riktiga instrument spelas in.

http://www.box.net/shared/l9heovj0k9

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion