Kontrollrummet

Mina senaste alster

gäst · 7 · 985

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
8 låtar (ett par i snuttar form) på raken loopar nu på

http://www.justin.tv/burninsven#r=w5COfwY~

medverkande Burnin Sven elgura, bas, akustisk slide, keyboard, sång
tillverkade 2010 direkt online rakt ut i rymden med hjälp av Logic, AD, Acid loopar, FMLE, Camtwist
låtläng mellan ca 1 till lite över 3 minuter
minst sagt i demo skick
Mp3
två av dom är covers på Steve Miller Bands Joker och Lou Reeds Velvet Underground Sweet Jane

tänker nog inte mecka mer med dom dom får nog anses vara klara


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Upptäckte inte förrän efter typ 20 minuter att det var TV-sändning också. Kanonbra låtar lite synd att några av dom är lite korta. Skönt gitarrlir och bra sjunget. Nån kör var lite sur men det var det enda som jag hörde som var lite galet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Burnin Sven

  • Gäst
Ok tackar så mycket kul att du gillade dom. Kören gjorde jag nog så där för jag inte kunde gå längre upp eller ner eller hur det nu var men det kanske blev toner utanför harmisen. Det kändes inte så men det är inte dom man normalt väljer det vet jag.

Jag kommer att göra låtar på det här sättet ett tag nu online rakt ut i rymden och det är skoj som sjutton. Blir lite press oxå att få klart dom på en kväll, jag menar nån kan ju få för sig och kolla och då kan man inte såsa för mycket.

Iom att jag sänder live så kan jag inte posta låtar på nåt annat sätt men jag är medveten om att det inte riktigt stämmer med regelverket här. Hoppas bara att man kan ha överseende.

Har en knasig idé om att man kanske skulle testa ett online collab det vore ju lite skoj. Jag smäller ihop nån slags grund eller kanske begränsar det till att välja ut några trumpoopar folk hänger på och lirar in eller sjunger och skickar mp3or som jag lägger in och sänder. Snacka kan man göra via Skype då det är lite krångligt att få in Skype eller liknande direkt i sändningen dessvärre

Ha det bra

« Senast ändrad: 05.04.2010, 00:10:51 by Burnin Sven »


Burnin Sven

  • Gäst
Det ligger en till där nu. Tänkte jag skulle vara lite rolig och byta bakhjulslager på min dotters VW Polo i live sändning men förbaskade skit oxå hade fått fel lager. Det blev lite nytta ändå fan kom ju på att man kan tjäna pengar på att visa folk hur man gör sånt, eller varför inte dema nya musikgrunkor, plugins och sånt. Kanske det är därför dom ligger lite lågt att reagera på det här på studio för tänk om nån började med det då blev ju tidningen lite överflödig.


Burnin Sven

  • Gäst

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hallå där! Long time ..osv. Måste kolla in detta men just nu knopping time. Hörs!
/Lantisen
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tja ja det har varit full fart här snöskottning och sånt skoj nu börjar nästa klippa frukt träd etc etc, mysigt inte  :D.

Drar igång kanalen senare idag kanske, frugan fyller så vi får se om det blir tid.