Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Jig to Daddy

<< < (4/5) > >>

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.04.2010, 21:42:38 ---

--- Citat från: equality skrivet 19.04.2010, 10:41:01 ---Rattlet kanske fixar nån slags dansvideo till den här nu då. Jag menar det var inte helt lätt att hänga med hur stegen skulle tas.

--- Slut citat ---

:ph34r:

Kanske denna video kan vara till hjälp, kan småtjejer fixa det så kan väl ni?

--- Slut citat ---

Nej, det där fixar jag inte. :rolleyes: Riverdancestuket. Men tack för videon.   :)

freddy:
Snyggt tema. Kanske att låten skulle kunna variera lite i tempo med, på något sätt känns det lite stelt nu. Ändra några BPM här och där.

Är det inte ganska stor skillnad i reverb mellan de olika samplingarna? Antar att du får lägga lite reverb på dom som saknar för att kompensera för helheten.

Annars är det bra!

Rattlesnake:

--- Citat från: freddy skrivet 20.04.2010, 10:14:50 ---Snyggt tema. Kanske att låten skulle kunna variera lite i tempo med, på något sätt känns det lite stelt nu. Ändra några BPM här och där.

Är det inte ganska stor skillnad i reverb mellan de olika samplingarna? Antar att du får lägga lite reverb på dom som saknar för att kompensera för helheten.

Annars är det bra!

--- Slut citat ---

Hej Freddy,
Tack för det.
Tempot är inte statiskt, det varierar mellan 90 och 96 förutom ritardandot på slutet. Men jag har en förmåga att vara lite försiktig, ska testa om det går att variera ännu mer.
Som du så riktigt påpekar är det olika ursprung på samplingarna, och min reverbkompensering verkar inte ha varit så bra. Funderar på hur jag ska göra det enhetligare...
Tack för lyssning och feed!  :)

Dividend:
Hej freddy och rattlesnake.

Har inte hunnit lyssna på låten igen, men ser fram emot det ;), däremot har jag ofta frågat mig hur "proffs" på klassisk musik går tillväga när de producerar med instrument från olika bibblor? (Fast de hyr ju förstås en riktig orkester.)

Alltså, för att uttrycka mig tydligt:
EWQL har ju ett medföljande reverb, som inte går att ta bort. Vilka indata i det algoritmiska reverbet eller impulsreverbet behövs om man t ex adderar en flöjt från Garritan?

Själv har jag ingen aning om dessa frågor, hörde inte ens att reverb skiljde sig förrän freddy sa det. Samma med den där majoren.

HAde en trial på en cello (1 cd) som var torr en gång, och fifflade i timtal utan att få till det :D

Indata är då siffror, som uttrycks som rumstorlek, predelay osv osv..

Vet nån hur det ligger till så vore iallafall jag glad. :D (Har dåligt reverb-gehör)

Rattlesnake:

--- Citat från: Dividend skrivet 21.04.2010, 12:47:19 ---Alltså, för att uttrycka mig tydligt:
EWQL har ju ett medföljande reverb, som inte går att ta bort. Vilka indata i det algoritmiska reverbet eller impulsreverbet behövs om man t ex adderar en flöjt från Garritan?

--- Slut citat ---
Ja, att få till bra reverb är väl en vetenskap i sig. Det går inte att säga hur man ska ratta ett algoritmiskt reverb, jag brukar utgå från det preset som låter bäst, och göra lite småjusteringar. Men impulsreverb tycker jag generellt låter bättre. Jag har försökt snoka i var EastWest har spelat in sina grejer, för att se om någon har gjort en impulsfil i den lokalen. Har man det, är det bara stoppa filen i SIR1 och simsalabim, reverben är samma. Har dock gått bet. Jo, jag vet var lokalen är, men vad hjälper det.

Jag tycker det är oerhört svårt att få en snustorr monosamplad Garritanflöjt att lira ihop med andra bibliotek, hur man än gör låter det som en närmickad flöjt, panorerad åt vänster med ett stort reverb på. Inte som en flöjt på avstånd, långt bak åt vänster. Jag tror att något händer med tonen när man avståndsmickar, det är inte bara rummets klang som förändras.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion