Jo det där med att man inte kan stänga av 'högtalarna' helt på HD300/400 har det klagats en del på hos Line6 eget forum,så vem
vet det kanske åtgärdas vid kommande updatering..Samtidigt kan det oxo vara så att det är L6:s sätt att få köparna att inte välja 'sniik modellerna'.
Varför jag inte gillar??
Först! Jag har ägt alla L6:s Podar från den första Bönan fram till HD serien och alla därimellan.
Samtliga modeller från XT fram tills nu har behövt ca. ett år på sig innan dom färdigutvecklats,så jag har ännu inte gett upp hoppet.

Första intrycket med HD500 var att det lät djävulskt bra...I lurarna(AKG K702) och jag rattade in ett antal 'guld-ljud'
Sedan kom en Firmeware uppdatering och sedan dess låter det skit tycker jag...

Fortfarande snyggt i lurarna(som rundar av diskanten så där gitarrhögtalar-skönt) väldigt dynamiskt och 3D aktigt.
Men..Så fort ljudet kommer ut i Monitorerna så dyker det där djä...a Digitalfnisslet upp,diskanten är väldigt påträngande och vass.
Jamen dra ner på diskantkontrollen då?? Jag pillar och pillar,men inget händer och så pillar jag lite till,då försvinner precis all diskant..

Samma med basregistret,oftas finns där en bummlighet som inte går att få bort förens all bas bara försvinner.
Det har gått så långt att jag köpte en begagnad XT-böna så jag kan använda alla mina gammla välbeprövade inställningar och det låter
så bra på en gång..
Men som sagt jag hoppas på nya bättre uppdateringar.