Kontrollrummet

Asti - Dead old tree

gäst · 50 · 5030

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Antar att Eko menade Scorpions videon!  :)

 Ja...var bara på lite skämthumör :D  /C


asti

  • Gäst
Antar att Eko menade Scorpions videon!  :)

 Ja...var bara på lite skämthumör :D  /C

Jo, det kan väl hända att man själv föröker skämta till det någon gång ibland!  :rolleyes:


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag brukar inte sällan säga att det här det bästa du gjort. Men jag har fel. DET HÄR ÄR DET BÄSTA DU GJORT!
Finns inga frågetecken alls. Perfekt rakt igenom. Du har också fått i ordning trummorna, kanske för att det färdiginspelat material, väl?
Jag beundrar också soundet i din akke.
Låter som nån Lennonlåt, shit vill inte jämföra, men versen låter lite likt mellanspelet i Happiness is a warm gun.
2.40 väntar jag nästan på mellotronen
Suveränt!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Antar att Eko menade Scorpions videon!  :)

 Ja...var bara på lite skämthumör :D  /C

Jo, det kan väl hända att man själv föröker skämta till det någon gång ibland!  :rolleyes:
:lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jag brukar inte sällan säga att det här det bästa du gjort. Men jag har fel. DET HÄR ÄR DET BÄSTA DU GJORT!
Finns inga frågetecken alls. Perfekt rakt igenom. Du har också fått i ordning trummorna, kanske för att det färdiginspelat material, väl?
Jag beundrar också soundet i din akke.
Låter som nån Lennonlåt, shit vill inte jämföra, men versen låter lite likt mellanspelet i Happiness is a warm gun.
2.40 väntar jag nästan på mellotronen
Suveränt!
Oj, vad kul! Ja, det är väldigt lite editerat i trumloopen.
Lennonlåt? Det är ju väldigt smickrande om man kan hitta den minsta gnutta spår av något så´nt!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ojojoj... jag har varit en aning "oaktiv" ett tag och har missat denna. Här är allting rätt... denhär skall låta just såhär känns det som. Lite Pink Floyd som redan konstaterats. Håller med Uriah, snygga gitarrer.

Me like :D

Space
Life is too short to remove USB safely


asti

  • Gäst
Ojojoj... jag har varit en aning "oaktiv" ett tag och har missat denna. Här är allting rätt... denhär skall låta just såhär känns det som. Lite Pink Floyd som redan konstaterats. Håller med Uriah, snygga gitarrer.

Me like :D

Space

Ja, Pink Floyd är ju gamla favoriter, som man antagligen omedvetet(?) försöker härma, precis som Beatles!  :)
Roligt att jag tydligen lyckats få till gitarrerna och att du tycker det känns rätt även i övrigt!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Visserligen andra låten jag hör med dig...
Men precis som med den förra låten så är det rösten jag fastnar för.
Du gör bra skit!
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Visserligen andra låten jag hör med dig...
Men precis som med den förra låten så är det rösten jag fastnar för.
Du gör bra skit!
Jasså du har hört den andra!  :)
Intressant att du fastnar för rösten, tycker själv jag har för svag röst och klarar tyvärr inte att sjunga rocklåtar.  :wacko: :)
Kul att du gillar min musik!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil

Intressant att du fastnar för rösten, tycker själv jag har för svag röst och klarar tyvärr inte att sjunga rocklåtar.  :wacko: :)

Men det är väl snarare det som är din styrka. Din röst passar perfekt ihop med musiken du gör.
Sen är det alltid så... det man inte har vill man ha.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Intressant att du fastnar för rösten, tycker själv jag har för svag röst och klarar tyvärr inte att sjunga rocklåtar.  :wacko: :)
Men det är väl snarare det som är din styrka. Din röst passar perfekt ihop med musiken du gör.
Sen är det alltid så... det man inte har vill man ha.
Eller uttryckt på ett annat sätt - jag får anpassa musiken efter den röst jag har!  :)
Visst är det så, hade man haft Joe Cockers röst hade man väl antagligen varit avundsjuk på Sofia Karlsson..... :unsure: :wacko:


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kanonbra!
TYcker din utveckling är fantastisk, man kan inte tro det är samma man om man jämför denna låt med de du gjorde för ett par år sedan bara.

Häftig surrealism, tycker inte det är så jättemycket 60-tal. Har bara ett par smågrejer att påpeka, det ena är basgången på näst sista refrängen, det låter som att bastonerna krockar med ackorden. Och sedan tycker jag att nedtoningen är lite väl abrupt. Men man kan säga det igen, fanken vad du ångar på.

Är inte heller en fan av trumljudet...
DON'T PANIC


asti

  • Gäst
Kanonbra!
TYcker din utveckling är fantastisk, man kan inte tro det är samma man om man jämför denna låt med de du gjorde för ett par år sedan bara.
Häftig surrealism, tycker inte det är så jättemycket 60-tal. Har bara ett par smågrejer att påpeka, det ena är basgången på näst sista refrängen, det låter som att bastonerna krockar med ackorden. Och sedan tycker jag att nedtoningen är lite väl abrupt. Men man kan säga det igen, fanken vad du ångar på.
Är inte heller en fan av trumljudet...
Nä, jag är inte samme man som för två år sedan, nu är jag ju även CPG!  :)
Jag hade inte för avsikt alls att detta skulle låta 60-tal! Däremot surrealistiskt, som du säger. Texten är ju också åt det hållet.
Ska kolla det där med bastonerna! Är lite osäker på vad du menar med "krockar".
Menar du att basen eller kompet överröstas, eller att bastonerna inte harmonierar med ackordet? Ska lyssna och kolla!
Var tvungen att tona ut så snabbt för jag hade inte spelat in mer!  :)
Är medveten om att jag ofta har svårt att få till trumljudet. Något tips på en lättanvänd, bra trumplugg?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
CPG skall du behålla så länge du kan i huvudet. :)

Återkommer till den här. Den är jävligt bra, om du ursäktar svordomarna :) (Formellt gångbara superlativ funkar inte för mig, jag tar till språkets värsta sumpmarker, när jag gillar nåt. Svär i icke-bildliga termergenom hela låten.

Nämen, allvarligt. Gillar denna mycket..
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
CPG skall du behålla så länge du kan i huvudet. :)
Återkommer till den här. Den är jävligt bra, om du ursäktar svordomarna :) (Formellt gångbara superlativ funkar inte för mig, jag tar till språkets värsta sumpmarker, när jag gillar nåt. Svär i icke-bildliga termergenom hela låten.
Nämen, allvarligt. Gillar denna mycket..
Vem är CPG....?  :unsure:
Det var fan i mig helvetes kul att du gillar den förbannade låtjäveln!  :)
Satans mycket tack för lyssning och svordomar!
/Asti