Forum > Demolåtar
Asti - Dead old tree
asti:
--- Citat från: equality skrivet 19.04.2010, 00:59:47 ---Sent sextiotal.... Mycket musikaliskt med fyndiga harmonier, stämmor och vändningar. Snygg gitarr-hook i refrängen. Jättebra ljud och mix. No nit-picking at all. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Det här var väl inte menat speciellt som 60-tal, men det kanske blir så med det mesta jag gör.....? :unsure:
Roligt att det gillas och att ljud och mix låter bra!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Åsa:
Behaglig fin låt! Låter himla bra trots att jag lyssnar på laptopen så då måste ju mixen vara riktigt bra :)
Introt fick mig att tänka på Send me an angel :P Men den tanken försvann så snart sången kom igång.
Finfint!
bjurte:
Mycket bra ... :rolleyes:
Snygga gitarrer,hur lyckas du så bra med att spela in akke ???(Hur och med vad gör du ??) :rolleyes:
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 19.04.2010, 17:33:48 ---Behaglig fin låt! Låter himla bra trots att jag lyssnar på laptopen så då måste ju mixen vara riktigt bra :)
Introt fick mig att tänka på Send me an angel :P Men den tanken försvann så snart sången kom igång.
Finfint!
--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar det här Åsa! Vore förresten kul med ett nytt samarbete nå´n gång!
Send me an angel säger mig faktiskt ingenting - får kolla upp den!
Det där med mix är knepigt! Jag tycker jag gör ungefär likadant varje gång, och
här blev det kanske lyckat, men ibland är det lögn att få det bra.... :wacko:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: uriah skrivet 19.04.2010, 18:15:09 ---Mycket bra ... :rolleyes:
Snygga gitarrer,hur lyckas du så bra med att spela in akke ???(Hur och med vad gör du ??) :rolleyes:
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är bra! Tack för det!
Jag använder en Martin D28 gitarr, en Röde NT2-A mik, en Focusrite Trackmaster preamp och ett M-Audio Delta44 ljudkort(gammalt).
Lägger oftast två något olika plock utpanorerade åt varsitt håll till ca 50%. Brukar skära 2-3 decibel vid ca 125-150 Hz.
Ibland kompletterar jag med ett försiktigt komp i mitten om jag tycker att det tillför något.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida