Forum > Färdiga produktioner
Eko & the KR Allstars - KR Tribute
Eddi:
--- Citat från: clavinova skrivet 18.04.2010, 12:21:46 ---Utan att ha lyssnat på mixen utan endast innehållet så måste jag applådera! Vilket samarbete, vilka härliga kontraster! Gjorde mig på ett riktigt gott humör innan vedklyvning och gräsklipparmek ska påbörjas.
--- Slut citat ---
Hoppas det blev mycket ved :)
Tack för tyck Clav.
Gurano:
Trevlig låt och bra initiativ - applåder!
/Gurano
freddy:
Eko - vilket dileva-inlägg du kommer med här :)
Låten är faktiskt bra, gillar både vers och refräng. Kornstad sjunger bra med, lite grötig mix dock, mycket reverb på allt och olika rum. Bumligt i mitten. Lite otajt på guran med om man ska peta :)
Mellanspelet av divi var fränt, men jag tycker att låten tappar fart där, känns inte som flytet i musiken finns kvar på samma sätt. Kul experiment, men skulle gärna ta låten i en mer avskalad version, kanske bara med cello-komp av divi.
Sen har jag lite svårt för när det blir för mycket, och det blir det här, för sockersött. Med tanke på inlägget och texten, när kornstad börjar prata likt någon army of lovers låt så vill jag bara stänga av :)
Men hur som helst, en bra låt i grunden som jag tycker förtjänar lite mer jobb.
stajo:
Tycker om själva grundmelodin, mjuk och följsam. Bra samarbete, mycket variation gott.
Konstigt EQ'ad, kanske för mycket kompression?
91:an:
Snyggt jobbat allihop! Ska det pillas vidare i låten kanske kören (fantastiskt bra sångröster)borde tajtas en aning, kommer inte exakt samtidigt på vissa ställen. Akustiska instrumenten på synten spelas inte lika dynamiskt som riktiga instrument vilket gör att det blir lite orgelkänsla i stråkliret. Men för sjutton, det hörs att det är ett duktigt gäng som fixat det här!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida