Forum > Demolåtar
Yllet - Ny låt
bjurte:
Jag tycker det är en kanon produktion,reagerade lite som Egget i början ang. Gitarren,men tycker att
den tillför,samma gäller trummorna Fula men lixom djävligt bra till låten.. ;)
ydderF:
Cool låt och produktion, Yllet!
Hittar inte något att sätta fingeret på..
Gryma gitarrer och vokal som vanligt.
Jag gillar introen ;)
Yllet:
Tack för era kommentarer och roligt att ni gillar mixen/låten!
Jag tycker dock själv efter ett antal lyssningar att mixen känns lite "kall" och skulle vilje ha en rundare botten. Tror det är den "agressiva" gitarren som spökar, samt att jag inte riktigt fått bukt med sångljudet, som jag kan tycka är en aningen essigt. Men men...
Får se om jag orkar mixa om låten... Låter den ligga kvar tillsvidare i alla fall ;)
/Jon
91:an:
Har lite svårt för långa intron, men framförallt tycker jag det är för stor skillnad på sång och gitarr. Det blir lite som att i förgrunden sjunga till radion som står på för fullt i rummet bredvid. Vad jag menar är att ett såpass fullt ös även volymmässigt som det är på gitarrerna borde sången också vara lika kraftfull för att kännas komma från samma låt. I övrigt är jag heltänd på låten, gitarrliret och stämmorna!
hogge:
Tycker inte att introt var störande långt.. För övrigt är det en skön popdänga, med en del överraskningar.. Inte så att jag skulle köpa plattan enbart på grund av den här låten, men skulle den komma som ett mellanspår så skulle jag ändå stampa takten..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida