Forum > Demolåtar

Henrik - Soldier music

<< < (2/4) > >>

Dividend:
"fyllemummel" :D

Grunden är ju väldigt enkel (gitarren) men det funkar tycker jag. Vad gäller repetition osv är inte bellman svårare..

Släng på lite synthar/beat(trummor) så kan detta bli riktigt intressant!

spacetrucker:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.04.2010, 07:39:26 ---"fyllemummel" :D

Grunden är ju väldigt enkel (gitarren) men det funkar tycker jag. Vad gäller repetition osv är inte bellman svårare..

Släng på lite synthar/beat(trummor) så kan detta bli riktigt intressant!

--- Slut citat ---

Jag "hörde" fler gitarrer och en tamburin och dylikt med synthar/beat låter också intressant. Försök alltså lägga till lite grejer här och se vad det blir... det ena leder för det mesta till det andra :D

Space

bow35:
Dividend: Har ingen synth på datorn. Dessutom är min gamla keybord ,som jag en gång använde, död.

spacetrucker:
--- Citera ---Försök alltså lägga till lite grejer här och se vad det blir... det ena leder för det mesta till det andra
--- Slut citat ---
Just nu leder det till nytt material hela tiden. Vet inte om jag undersöker mig själv (fortfarande) eller om jag blivit ett medium som sitter och sjunger diverse melodier som bjuds i den inre rymden  :ph34r:
Hur som helst söker jag ordning och reda och vill gjärna producera något som håller även mainstream. Ackustisk New age reggae kanske?
Äh, jag vet inte :)

freddy:
Byta ackord?

Spela annat än öppna strängar?

Sjunga text?

Konkretisera någon form av idé?

bow35:
freddy:
Har svårt att tillfredsställa dig men text kan du finna i "Mother nature is sleeping"-tråden

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion