Forum > Demolåtar

Clavinova - Marimekko Stories Ny version 100418

<< < (2/3) > >>

asti:
Sköna klanger och jazzigt sväng, vilket jag gillar!
Precis som någon nämnde känns piano-spelet i början en aning i otakt! De "stötande" piano-ackorden låter bättre.
Xylophonen/marimban eller vad det är är jättesnygg!

Eddi:
Nu behärskar du ju både gitarr och bas på ett riktigt bra sätt, tycker gitarrsounden är snygga också klaviaturen är du mästare på. Jäkligt skönt sväng i den här - trummorna är perfekta xylofonen påminner lite om Kullamannen mitt i det jazziga - svinbra det här.

clavinova:

--- Citat från: asti skrivet 17.04.2010, 21:53:11 ---Sköna klanger och jazzigt sväng, vilket jag gillar!
Precis som någon nämnde känns piano-spelet i början en aning i otakt! De "stötande" piano-ackorden låter bättre.
Xylophonen/marimban eller vad det är är jättesnygg!

--- Slut citat ---

Tack Asti! Kul att du gillade "marimban" då jag tyckte själv att svänget var bra på den.

--- Citat från: Eko skrivet 17.04.2010, 23:41:31 ---Nu behärskar du ju både gitarr och bas på ett riktigt bra sätt, tycker gitarrsounden är snygga också klaviaturen är du mästare på. Jäkligt skönt sväng i den här - trummorna är perfekta xylofonen påminner lite om Kullamannen mitt i det jazziga - svinbra det här.

--- Slut citat ---

Tack Eko! Övning ger färdighet och det glädjer mig att du uppmärksammar de (små) framsteg jag gör. Kullamannan, denna fantastiska serie och bok, kan än idag läsa den och känna lite pirr tack vare spänningen.

Måste dock som nämnts ta mig en titt på pianot i början, ber att få återkomma med den.

clavinova:
Så, nu har jag miklat lite till med låten, tack vare era tips. Hoppas att den faller på läppen.

http://www.box.net/shared/54uzvvpiap (länken finns även i första inlägget)

asti:
Ja, nu är det "otajta" i pianot i början borta! Skönt sväng!
Om man finge önska så kanske en "slap bass" med lite snabbare spel passat bättre, men inget att haka upp sig på!
Kul med jazziga inslag - det gillar jag!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion