Forum > Demolåtar
Gurano & Eko - Falskblues
egghuvud:
Nej jag tycker att det funkar som ett grundriff. Det svängde faktiskt :)
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.04.2010, 23:07:39 ---Roligt och piggt spelat. Sen kommer det sköna lugna partiet. Det låter levande (oops halkade visst lite på basen här, nästan två minuter in)
Låter i mina lurar som om gitarrljud gör långsam vandring från vänster till höger till vänster. Det låter inte så bra tycker jag.
--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar.
Ja visst slirar å snubblar jag lite på basen - kommer att spela om vissa delar senare tror jag.
och du har helt rätt i att gitarren gör en långsam vandring - personligen tycker jag att det läckert :)
Det går inte ta bort effekten eftersom den fanns med när jag lirade in det, på annat sätt än att spela om gurorna (å det gör jag nog inte :)).
--- Citat från: hogge skrivet 15.04.2010, 01:06:47 ---Jäklar så kreativ Du är.. Önskar jag också kunde vara det... Jag är ju som bekant ingen bluesälskare, men det har var ändå lite läckert kan jag tycka.. Skönt tempo inledningsvis.. Dock tyckte jag det lugna partiet blev lite rörigt med, det i övrigt, strålande gitarrsoundet.
--- Slut citat ---
Tack för komment Hogge. Kul att oxå du kan gilla detta (lite ;) ) men det är nog mer åt rockhållet än blues egentligen. Kanske en andra lyssning gör så att du oxå uppskattar det lugna partiet :D
--- Citat från: egghuvud skrivet 15.04.2010, 10:17:19 ---Nej jag tycker att det funkar som ett grundriff. Det svängde faktiskt :)
--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar
Ha det alla å åter tack för lyssning å kommentarer
Gurano
Gurano:
Hejsan!
Är fräck nog att bumpa min egen låtidé i hopp om att någon vill sjunga en trudelutt på den B)
Gurano
Eddi:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2010, 23:58:49 ---Hejsan!
Är fräck nog att bumpa min egen låtidé i hopp om att någon vill sjunga en trudelutt på den B)
Gurano
--- Slut citat ---
Ska ta mig 17 ta mig en funderare på ett skitigt sånginslag vilken takt har du?
Gurano:
Kul! Gör det - takten är 130 bpm (sisådär ;) )
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida