Kontrollrummet

Freddy - Godless

gäst · 18 · 2801

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Väldigt tidigt utkast av en metal-låt jag jobbade lite med förra veckan. Tar gärna emot lite input innan jag gör den klart. Det saknas bas på allt utom första versen, det mesta kommer spelas om också.

Funkar arr, låt osv?



[mp3=200,20,0,center][/mp3]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 13:47:53 by freddy »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil




Shit va grymt!  Speciellt effektfullt är ju innehållet i snacket på slutet. Genomläskigt  :blink:


har inga direkta synpunkter, mer än att den kändes lite kort. Skulle kunna tänka mig en smäll och lite tystnat, också bygger du på "ahh-ahh-"sången du har på slutet där, fast med typ 80 personer i kören. Mörkt, metal.


EVUL!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Rock!!

Lyssnade i laptop så jag saknade inte basen alls  :lol:

Partiet med
Citera
(These are the martyrs
They are life
They are hope)
innan refrängerna kändes väldigt rörigt.

Annars brabra.



Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Gillar egentligen inte sånthär. Varför growla när "riktig" sång låter så mycket bättre :D. Dessutom gillar jag inte det "degiga" soundet på bastkaggen, MEN.... refrängen är skitbra och slutet likaså (förutom soundet på bastrumman). Inte illa med tanke på att jag inte gillar sånt här.... egentligen :unsure:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har lyssnat på en del pop-death på sistone (In flames), har lite svårt för deathmetal där man inte hyllar satan :D

(skämtar)

Texten är helrätt, och growlet är sånt som jag tycker är "estetiskt tilltalande", liksom nåt mellanting mellan höga skrik (in flames senare sångare (?)) och growl-growl (tänk tidiga morbid angel (vincent?))

Det här funkar, schysst statiskt mangel som gräver sig in liksom..

Vettefasen, bastrumman kan ni sänka lite, den tar liksom allt fokus från snacket där..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra låt,står t.o.m. ut med Skriksången(Fn här är den tom. riktigt bra). :D
Kicken däremot dominerar alldeles för mycket,den dränker ju allt .. :huh:
Skulle nog villja ha hela trummpaketet sänkt,och kicken i synnerhet.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar inte heller på tocket väs-skrikande annars. Kicken är i mina lurar för hög i volym.
Minns inte så här efter lyssningen riktigt hur melodin gick... inte min bag riktigt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil




Shit va grymt!  Speciellt effektfullt är ju innehållet i snacket på slutet. Genomläskigt  :blink:


har inga direkta synpunkter, mer än att den kändes lite kort. Skulle kunna tänka mig en smäll och lite tystnat, också bygger du på "ahh-ahh-"sången du har på slutet där, fast med typ 80 personer i kören. Mörkt, metal.


EVUL!

Håller med, grymt komp, jag som gillar grymma guror skulle vilja ha lite tydligare såna, fast de flesta tycker kanske de framträder tillräckligt :)
Ja bastrumman kanske är lite stor, men ljudet var gött på den.

Precis Dividend, "pop-death" kan man lyssna på nån låt då och då :D

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


clavinova

  • Gäst
Jag gav growlet en chans och tamigtusan jag gillade det!!! Tyckte tom det var riktigt bra! Det finns en röd tråd och ett tänk i låten som gör att den är betydligt mer än bara ett growl, så ljudkulissare som jag är och amatör inom denna genre gör jag tummen upp! Mixen säger jag inget om pga okunskap och halvkeff lyssning.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
In Flames goes Queensryche  :lol
Jag är ju inte särskilt mycket för growl, men i fallet In Flames funkar det kanon (I love them) och så även här...

Det här kommer att bli en riktig höjdare... Får Du bara på den basen så det blir lite mer tryck i låten så har Du en hit här...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Haha vad fan...jag tänkte precis som Hogge...Q-rÿche med growl. Bastrumma ned och rensa lite i prat/ahhh-partiet (och det där innan refrängen precis) så är det nog ordning på türpet sedan.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jodå jag tycker att arret fungerar. Grym growl och snygga trummor. Det känns lite tomt på något sätt, det är säkert basen som saknas. Funderar på om körerna inte skulle vara mäktigare med fler stämmor, men det kanske inte är den effekten du är ute efter. Det finns fördelar med båda å ena sidan blir det fräckt när det är lite så där naket, samtidigt som det kan låta otroligt fett om körerna är tre eller fyrstämmiga. hmmm. Saknade också ett vettigt break som skickade iväg mig i en helt annan riktning för en stund. Snyggt med samplingarna.  :)


freddy

  • Gäst




Shit va grymt!  Speciellt effektfullt är ju innehållet i snacket på slutet. Genomläskigt  :blink:


har inga direkta synpunkter, mer än att den kändes lite kort. Skulle kunna tänka mig en smäll och lite tystnat, också bygger du på "ahh-ahh-"sången du har på slutet där, fast med typ 80 personer i kören. Mörkt, metal.


EVUL!

Tack Emu! Bra idé, kanske provar det! Den är rätt kort ja, men det var lite på flit med :)

Rock!!

Lyssnade i laptop så jag saknade inte basen alls  :lol:

Partiet med
Citera
(These are the martyrs
They are life
They are hope)
innan refrängerna kändes väldigt rörigt.

Annars brabra.



Tack, ja det är väl lite rörigt där innan, ska se om jag kan få fram tydligheten där lite mer!

tacktack :)

Gillar egentligen inte sånthär. Varför growla när "riktig" sång låter så mycket bättre :D. Dessutom gillar jag inte det "degiga" soundet på bastkaggen, MEN.... refrängen är skitbra och slutet likaså (förutom soundet på bastrumman). Inte illa med tanke på att jag inte gillar sånt här.... egentligen :unsure:

Space

Hehe tack space, man kan inte gilla allt här i världen :) Kul iaf att refrängen funkar för dig.

Har lyssnat på en del pop-death på sistone (In flames), har lite svårt för deathmetal där man inte hyllar satan :D

(skämtar)

Texten är helrätt, och growlet är sånt som jag tycker är "estetiskt tilltalande", liksom nåt mellanting mellan höga skrik (in flames senare sångare (?)) och growl-growl (tänk tidiga morbid angel (vincent?))

Det här funkar, schysst statiskt mangel som gräver sig in liksom..

Vettefasen, bastrumman kan ni sänka lite, den tar liksom allt fokus från snacket där..

Tack divi, haha ja vi hänger inte med Anton Lavey direkt :)

Bastrumman ska ner, hör det nu jag med.

Tack!



freddy

  • Gäst
Bra låt,står t.o.m. ut med Skriksången(Fn här är den tom. riktigt bra). :D
Kicken däremot dominerar alldeles för mycket,den dränker ju allt .. :huh:
Skulle nog villja ha hela trummpaketet sänkt,och kicken i synnerhet.

Tack! Kul att skriket går hem :)

Trummorna blev för höga ja, speciellt kaggen. Balansen blir kanske annan med basen sen, men det ska nog ner en bit ja :)

Tack igen!

Lyssnar inte heller på tocket väs-skrikande annars. Kicken är i mina lurar för hög i volym.
Minns inte så här efter lyssningen riktigt hur melodin gick... inte min bag riktigt.

Inte mycket till melodi :) haha, nej men jag förstår dig max. Uppskattar att du försökte iaf!





Shit va grymt!  Speciellt effektfullt är ju innehållet i snacket på slutet. Genomläskigt  :blink:


har inga direkta synpunkter, mer än att den kändes lite kort. Skulle kunna tänka mig en smäll och lite tystnat, också bygger du på "ahh-ahh-"sången du har på slutet där, fast med typ 80 personer i kören. Mörkt, metal.


EVUL!

Håller med, grymt komp, jag som gillar grymma guror skulle vilja ha lite tydligare såna, fast de flesta tycker kanske de framträder tillräckligt :)
Ja bastrumman kanske är lite stor, men ljudet var gött på den.

Precis Dividend, "pop-death" kan man lyssna på nån låt då och då :D




Tack, ja visst. Gitarrna kunde nog få smyga upp lite till. JAg är på! ;)


freddy

  • Gäst
Jag gav growlet en chans och tamigtusan jag gillade det!!! Tyckte tom det var riktigt bra! Det finns en röd tråd och ett tänk i låten som gör att den är betydligt mer än bara ett growl, så ljudkulissare som jag är och amatör inom denna genre gör jag tummen upp! Mixen säger jag inget om pga okunskap och halvkeff lyssning.

Sånt här är extra kul att läsa. Tack och bock! :)

In Flames goes Queensryche  :lol
Jag är ju inte särskilt mycket för growl, men i fallet In Flames funkar det kanon (I love them) och så även här...

Det här kommer att bli en riktig höjdare... Får Du bara på den basen så det blir lite mer tryck i låten så har Du en hit här...

Tack hogge, basen ska på! Ofta Queensryche nämns i samband med mina låtar. Är det tonspråket tro? Svårt att höra själv. Tack iaf! :)

Haha vad fan...jag tänkte precis som Hogge...Q-rÿche med growl. Bastrumma ned och rensa lite i prat/ahhh-partiet (och det där innan refrängen precis) så är det nog ordning på türpet sedan.

haha, ja kul med fler Qryche-tankar :) Ska försöka styra upp en rens! ;) Tack bengan.

Jodå jag tycker att arret fungerar. Grym growl och snygga trummor. Det känns lite tomt på något sätt, det är säkert basen som saknas. Funderar på om körerna inte skulle vara mäktigare med fler stämmor, men det kanske inte är den effekten du är ute efter. Det finns fördelar med båda å ena sidan blir det fräckt när det är lite så där naket, samtidigt som det kan låta otroligt fett om körerna är tre eller fyrstämmiga. hmmm. Saknade också ett vettigt break som skickade iväg mig i en helt annan riktning för en stund. Snyggt med samplingarna.  :)

Tja egget, tack! Ja, det kan nog vara ballt med flera stämmor. Blir nog lite mer "atmosfäriskt", ska testa.


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Tjatigt jag vet... men det vore intressant att höra låten med en annan baskagge.
Annars är det en bra låt. Lagom popig :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


freddy

  • Gäst
Tjatigt jag vet... men det vore intressant att höra låten med en annan baskagge.
Annars är det en bra låt. Lagom popig :)

haha, tack. Ja, den ska iaf ner till att börja med. Så får vi se vart vi hamnar.



lnetzel

  • Gäst
Okej, var ett tag sedan jag orkade kommentera något men när det blir metal bli jag sugen.

Bra growl, låter lite mer åt det elaka black-metal-häx-soundet. Är detta Vocal Fry teknik på growlet eller är det skrik?

Virveln och kicken är grym!

Överlagt tycker jag inte tyvärr inte att musiken är lika ond som growlet och jag saknade basen!