Forum > Demolåtar
Asti - We were the enemy
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.04.2010, 20:31:50 ---Lo-fi-trummor, vad använder du eller vad gör du med dem?
Fullt egofixerad som jag är för tillfället måste jag tillstå att en första lyssning inte ger mig så mycket. Vet inte varför men så är det nu.
--- Slut citat ---
EZ Drummer, men jag är som sagt inget vidare på att få till bra trummor.... :(
Det är helt OK, vill naturligtvis ha ett ärligt svar! Man har ju själv svårt att bedöma en egen låt efter ett otal lyssningar!
Får hoppas att nästa tilltalar dig mer! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.04.2010, 21:26:26 ---Arret är ganska odynamiskt. Lite samma samma genom hela låten. Kanske hoppa över tremologitarren i verserna? Var det samma trumfill hela tiden?
Sången tycker jag låter lite skum. Svårt att sätta fingret på vad det är jag stör mig på. Är det ett kort delay kanske? Dubbad sång hårt utpannad? Kanske en mer mellanregistermixad sång med lite reverb på bara?
Låter gnälligt här, men jag tyckte om detta trots avig inställning. :D
--- Slut citat ---
Tremologitarren är nog inte så lyckad över huvud taget, tror jag! Kanske ska ersätta den med en akustisk gitarr...?
Ja, det är i stort sett samma trumfill med små variationer. Får nog försöka variera det lite mer!
Sången är dubbad bortsett från verserna, men inte utpanorerade. Det är lite reverb, men inget delay.
Tack för nyttiga synpunkter!
/Asti
Clemens:
Hör mycket Lennon i denna..riktigt bra refäng..ja jag gillar ju tremologitarren :D Skön låt som tar lite oväntade harmonigångar här och där. Gillar! /C
asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 10.04.2010, 23:03:53 ---Hör mycket Lennon i denna..riktigt bra refäng..ja jag gillar ju tremologitarren :D Skön låt som tar lite oväntade harmonigångar här och där. Gillar! /C
--- Slut citat ---
Roligt att det gillas!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti Lennon B)
equality:
Snygga växlingar dur/moll och man vet aldrig riktigt var melodin tar vägen. Du kan verkligen hantera arvet från sextiotalet. Bra ljud men lite murrig i basen som om din röst krockar något med basen. Kanske transponera upp en ters? Ett hästjobb kanske men räcker möjligen att skära basen och lägga upp gitarren lite högre?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida