Forum > Demolåtar

Larsson - Gammal Landola Gitarr

(1/5) > >>

Larsson:
hej
har putsat upp & bytt strängar på en gammal Landola gitarr
jag tycker den låter charmigt, vad tycker ni?

http://www.speedyshare.com/files/21868863/Landola.mp3

:)

ps. tänker mig att musiken borde vara åt film musik hållet
och gjorde en höger & vänster inspelning för att ge lite stereo åt det hela

Eddi:
Du är mördamnde bra på detta Larsson. Jag tror MaxB drar nåt gamalt över sig nu för han har velat utveckla plocket. Ja det är kanonbra detta.

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 10.04.2010, 18:02:44 ---Du är mördande bra på detta Larsson. Jag tror MaxB drar nåt gamalt över sig nu för han har velat utveckla plocket. Ja det är kanonbra detta.

--- Slut citat ---

Hörru! Jag ska nog komma upp med något tids nog. Ja, det är skönt att höra ditt gitarrspel, Larsson. Igår på väg hem på pendeltåget kom en av dina låtar i mp3-spelaren och jag försökte gissa vem eller vilka det var som spelade. Hade glömt bort att det var en låt med dig och Harmonika Mike.

Här är de länkar jag har studerat synnerligen ingående senaste veckan och övat ett antal timmar på 5:40 minuter av första videon.

Burnin Sven:
Han har på tok för långa naglar den där mannen på filmen. Min gitarrlärare sa alltid att dom aldrig skulle vara längre än att det funkade i vardagen dvs typ normal långa. Bäst ton mest kropp eller vad man ska säga får man med lika delar nagel och skinn i anslaget. Det blir lätt för plojnkigt annars men framför allt svårt att variera tonbildningen mer än åt ett håll dvs åt det diskantrika.

Burnin Sven:
Försökte ladda hem filen för att lyssna på landolan men safari dog då hmm, i firefox så sa siten att jag inte fick ladda hem två på samma gång? Ska testa igen om en stund. Nej det går inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion