Forum > Demolåtar

Hogge - "John Smith" Version 2.0

<< < (3/5) > >>

hogge:
Inga större förändringar kanske.. Försökt rätta upp lite gitarrer och lagt på en text.. Vet dock inte om texten ska få stanna kvar dock eftersom det är en text som Lisa skrev till en helt annan låt så här har jag klippt & klistrat "hej vilt"...
Solopartiet (efter refr. nr 2) saknar som vanligt solo....

Nåväl.. Här är version 2.0

[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/JohnSmith.mp3[/mp3]

MaxB:

--- Citat från: hogge skrivet 14.04.2010, 21:38:20 ---Inga större förändringar kanske.. Försökt rätta upp lite gitarrer och lagt på en text.. Vet dock inte om texten ska få stanna kvar dock eftersom det är en text som Lisa skrev till en helt annan låt så här har jag klippt & klistrat "hej vilt"...
Solopartiet (efter refr. nr 2) saknar som vanligt solo....

Nåväl.. Här är version 2.0

[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/JohnSmith.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Oh yeah, inte jättespännande innovativt men the "Magic voice" är där!

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.04.2010, 23:21:09 ---Oh yeah, inte jättespännande innovativt men the "Magic voice" är där!

--- Slut citat ---

Du är väl för go...  :lol:
Du har helt rätt MaxB.. Särskilt innovativt är det inte.. Men tack för Dina snälla ord..

egghuvud:
Jo för katten. Inte så illa.
Tycker att trummorna är "stolpiga" funkar t e x inte alls för mig med det där dubbla bastrummeslaget, det gör att det blir hackigt. Gillar inte heller hihatten som ligger och maler på verserna. Det känns "midi". Syntljudet käns lite dominant, samt att slingan känns lite fjuttig i slutet så att säga, de där små tonerna på sextondelar störde mig mest. Skulle nog padda ljudet och låta det ringa eller nåt. Annars gillade jag det. Kändes nytt och fräscht på något vis.
En liten sak till förresten, melodin på körerna skulle liksom gå upp i slutet så att de accentuerade melodin nu blir det sådär lite diffust, äsch också bara en smaksak.  :)

bjurte:
Så där ja!!
Nu vart det ju riktigt bra..Men jag håller med Egget ang. det där dubbeltrammpet på kicken som kommer lite titt som tätt.
Rensa lite baskagge och fixa till ett sheder solo så är det klart.. B) 
Kanske lite vass överlag,prova en EQ på mastern och sänk lite högst upp..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion