Kontrollrummet

Cubase 5 utan ljud!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moggeandersson

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Hej!

Jag köpte en keyboard och ett externt ljudkort ( AUDIOBOX USB - pre sonus ) och kör cubase 5, och hade hoppats på att kunna göra något kul med alla dessa leksaker. Men jag får inget ljud från cubase, jag har rätt kort assignat i CB och ljudet funkar annars fint.. förstår inte vad som kan va problemet, kör windows 7 dessutom om det kan ha någon betydelse?

Oerhört tacksam för svar! /morgan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Svårt att ge ett enkelt svar eftesom man inte riktigt vet vilken nivå du befinner dig på. Standardsvaret skulle vara: Har du valt rätt drivrutiner till windows 7 och installerat dem? Har du valt samma drivrutiner i Cubase? Har du valt en midikanal och ett instrument som output? Kanske om du ger lite mer info så kan vi hjälpa dig. Är du grön på Cubase eller kan du det?  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Och läser du de svar du får eller har du ställt frågan i flera forum och minns inte vilka du ställde din fråga. Kom tillbaka och specificera mera...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

Får du ljud in? Syns det i Cubase att något går ut till mastern överhuvudtaget? Syns det något i ljudkortets egna mixer?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.