Forum > Demolåtar
Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus
Asti:
F-n också att du klippte bort mig Per! :ph34r:
Nejdå, :D - Helt riktigt att inte ha gitarrkompet på denna, pianot passar mycket bättre!
Annica sjunger fint, men blir ibland nästan "överröstad" av pianot. Är osäker på om sången
ska höjas eller pianot sänkas.... Pianot är lite ojämnt i volym!
Helst skulle pianot transponeras upp en bit (som vi diskuterade) för att få det lite ljusare,
men det är väl rätt mycket jobb med det om man ska behålla tonarten...
Fint violin-solo och det blir säkert snäppet bättre med även en autentisk cello!
Jag tycker det är en jättefin visa med skön melodi och en bra text!
/Asti
Dividend:
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.04.2013, 13:59:51 ---Har lyssnat på versionen högst upp i tråden. Pianot tar lite för mycket plats, gentemot både sång och andra instrument. (är "riktiga" cellon med nu?)
Annars, fortfarande lika lysande. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Pianot ska fixas så snart som möjligt! Nej, cellon läggs så fort Hans övat in noterna jag skickade.
Kul att det är lika lysande :D Men det är samma version som du lyssnade på förra gången. Jag kan inte göra så mycket mer nu (förutom pianofixerier) utan inväntar Hans som lägger cello och kanske även bas i lägre registret.
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 25.04.2013, 20:05:16 ---F-n också att du klippte bort mig Per! :ph34r:
Nejdå, :D - Helt riktigt att inte ha gitarrkompet på denna, pianot passar mycket bättre!
Annica sjunger fint, men blir ibland nästan "överröstad" av pianot. Är osäker på om sången
ska höjas eller pianot sänkas.... Pianot är lite ojämnt i volym!
Helst skulle pianot transponeras upp en bit (som vi diskuterade) för att få det lite ljusare,
men det är väl rätt mycket jobb med det om man ska behålla tonarten...
Fint violin-solo och det blir säkert snäppet bättre med även en autentisk cello!
Jag tycker det är en jättefin visa med skön melodi och en bra text!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag tror på pianot ner en hel del i sångpartierna, och Annica kanske en smula upp. Ojämnt i volym, jag försöker frasera pianot mot rytmiken, kanske tog i lite väl mycket vid "velocity höjd-punkterna"
Roligt att du gillar visan och tack för lyssning!
zorrow:
Väldigt bra! Snygg och nära sång. Prova med ett litet lätt reverb kanske??? Fiolen kommer in lite starkt jämfört med sången. Ett litet snäpp ner kanske? Trevlig och bra melodi!!!
Dividend:
Tjena Z.
Tack för input. Ska kolla reverbinställningarna! Efter lite funderingar tror jag att jag panorerar ut fiolen 30-40 till höger och den -inom en snar framtid - inspelade cellon 30-40 till vänster, så krockandet med sången uteblir. Om inte, så sänker jag den tills det låter bra :)
Kul att du gillade melodin!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida