Forum > Demolåtar
Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus
Harmonica mike:
Lyssnar på den version som ligger i toppen på första sidan.
Bra sång! Inte så lätt melodi det här och med det ljudkort jag lyssnar igenom nu(medföljande skräp till nydatorn)så låter det riktigt bra.Det är bra balans i mixen,men ta min kommentar med en nypa salt tills jag fått ordning på min gear..
Om jag förstår det rätt så har du bytt sångerska från då jag lyssnade på denna tidigare eller...Jag som inte hänger med tar gärna ett utförligare förtydligande i trådhuvudet :)
Mike
Dividend:
Tack för återkoll Mike! :)
Visan är ju rätt gammal, Åsa försökte ett par gånger att sjunga in 2009/10 men till slut blev det då Annica (Karisma på forumet) som satte den. Har nu sänkt henne något relativt gitarr och betraktar denna gitarrversion som avslutad och klar :D (Äntligen! :D )
Men, för all del, såga på ni andra :)
Dividend:
Det är vårljuset ANNO DOMINI 2013. Samma kompositör bakom alltihop, dvs jag
Jag gick tillbax till ett arr med piano (jag), violin (Elena), text (Cykeln), sång (Karisma) och än så länge en synthcello (jag) tills Hans lägger cellospåret.
Alla tankar och + och - i mix och arr är välkomna.
Asti är tyvärr inte med på den här mixen, men tack för att du ändå satte ihop ett gitarrkomp trots (du hade rätt i) att pianokomp låter bättre.
Det finns ett instrumentalt kontrapunktiskt interludium i denna mellan fiol, cello och piano som inte är färdigfilat. Men det låter inte falskt så det är funktionsdugilig tycker jag!
Vad tycker ni! Gimme a chainsaw or new DAW! :ph34r:
:)
Per
Roffe H:
Verkligen vårlikt, jättefin komposition. Alla medverkande gör en jättefin insats och cykelns text är ju så bra. :D Kan det bli mycket bättre? Fila verkligen på i så fall. :)
Fullträff! :wub:
/Roffe H
pxm:
Vad fin den här visan är...
En toppproduktion med bra insatser från alla...
mixen sitter....
tyckte om att lyssna på den här....
Tack..
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida