Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (2/20) > >>

Dividend:
Åsa: Jag hör inte att det är nåt fel på pitch på "marken", de två stavelserna, trots många lyssningar, snarare är det nåt i arret isåfall (?). Kanske basen där som är felsamplad eller nåt ;)

Jäpp vi tar resten sen.

MArre: TAck skall du ha! Orkestern upp, jupp!

Light Head:
Det är så jäkla kul att det finns de som ägnar sig åt musik som är helt vitt skild från allt annat som man hör dagligen!!

Pilla lite på stråkarnas frasering, för det är ibland överraskande hårda drag/snabb attack.

Några ord är även de överraskande, det känns som om det är "fel" ord.

Jag har inga mer konkreta förslag, men missförstå nu inte min hårda ehu,, kritik. (Detta är väldigt bra och om Benny Andersson skrivit musiken hade Helene Sjöholm legat 1'a på Svensktoppen i 46 veckor, minst.)

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 06.04.2010, 15:32:29 ---Det är så jäkla kul att det finns de som ägnar sig åt musik som är helt vitt skild från allt annat som man hör dagligen!!

Pilla lite på stråkarnas frasering, för det är ibland överraskande hårda drag/snabb attack.

Några ord är även de överraskande, det känns som om det är "fel" ord.

Jag har inga mer konkreta förslag, men missförstå nu inte min hårda ehu,, kritik. (Detta är väldigt bra och om Benny Andersson skrivit musiken hade Helene Sjöholm legat 1'a på Svensktoppen i 46 veckor, minst.)

--- Slut citat ---

Noterat, och sant. Instrumenterar om celli med annan plugg (bättre blir det förhoppningsvis vad gäller frasering då).

Fel ord, får cykeln ta ställning till. Vilka ord är fel? :) Vi kan inte köra Depeche mode-stuk på en vårvisa, mannen :D

TAck skal du ha! Helene är sämre sångare än Åsa! :)

asti:
Den här måste vara fruktansvärt svår att sjunga och framför allt känna takten! Jag skulle aldrig klara det!
Åsa gör det jättebra, men ibland känns det aningen jäktigt.....
Som om det är lite för mycket text att hinna med. Texten i sig är mycket fin!
Tycker sången ligger lite högt i förhållande till instrumenten och kanske också lite mer reverb på den.
Ska lyssna mer och höra om intrycken består.
Finstämd och vacker musik, om än svår att hänga med i.  :)

cykeln:
Vackert vackert vackert!
Bra Åsa - jag vet hur svårt det var
Jag tyckte det skulle vara en något annan melodi för att underlätta för orden men Per ville något annat
och de här kompositörerna tror alltid att de vet bäst   :rolleyes::D
Kompositionsmässigt tycker jag att det ska vara två verser först innan första B-tema/refräng
tycker det stämmer bättre även textmässigt -
men de häringa kompositörerna vet förstås bäst   B):D
Tycker att det skulle var fint med bara ett piano/flygel som understödjer sången - en Schubersk sak
som i mellanspel får lite mer instrumentering - rysk fiol låter helrätt
men de hära kompositörerna de ....   ;):D
Härlig melodi Per!

Tack snälla Åsa och Marre för vänliga ord om texten
LH - här är några ord så du kan byta ut de felaktiga
mjuk, tussilago, glada, tid, dag, sol, vin, drick, din  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion