Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (10/20) > >>

Yllet:
Tankar efter en genomlyssning.

Trevlig bit!

- Sången behöver mer närhet, komma upp/fram lite mer (känns lite bakom), mindre reverb
- Några märkliga vokaltoner här o där, men det funkar ändå i sammanhanget, skulle kunna putsas till om man önskar.
- Mindre reverb överlag, hela mixen känns för blöt enligt mitt tycke o smak. Helhetsintrycket blir lite ofokuserat och distanserat, vilket inte passar låten så bra enligt mig.

mvh Jon

Dividend:
Jo, helt rätt om reverbet. Ner, ner :)

Kul att du gillade visan! Men det behövs nog lite mer jobb här, ja :) Ska nog fiffla till reverbet om det blir omtagningar denna vår :)

bjurte:
Sången är lite väl överkomprimerad,annars fint Arr.Lite väl hög tonart för sångerskan på vissa partier kanske!

egghuvud:
Snyggt men jag håller med de övriga om sångljudet. Vill ha det mycket mjukare och inte så vasst. Minska reverbet eller ta ett med mjukare rum. Kapa den övre diskanten helt på reverbet eller deessa. Nu sitter det inte "i" mixen vilket också gör att de där tonerna som hon sjunger på gränsen blir mycket mer framträdande än om de smälte in mer i ljudbilden. Ett alternativ är att lägga en sångstämma till unisont en oktav ner, man eller kvinna så att man fyller ut de höga tonerna om du fattar vad jag menar. Marre borde väl ligga där oktaven ner?  :)

Annars är arrangemanget jättebra. Luftigt, och med lagom mycket toner  :)

Dividend:
Tack för tankar!

Vettiga synpunkter, kanske skulle dubbel sång (marr+annica) i enbart refrängen lyfta som du säger? :) Får ta upp det med sångerskorna!

Verbet ska fixas, och speciellt omtanke angående diskanten skall iakttas ;)

Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion