Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (5/20) > >>

Asti:
Fin, men komplicerad melodi med många tvära kast!  :)
Skulle vilja ha lite mindre reverb både på sång och gitarr.
Tror det blir fylligare om du använder båda gitarrfilerna och panorerar ut dom en aning åt varsitt håll...
Väldigt svårsjunget det här! Annicas röst passar annars bra till låten tycker jag.
/Asti

Gurano:
Låter bra på det stora hela. Rösten brister lite på något ställe men det är ett svårt stycke att sjunga. Jag skulle aldrig greja det :D

Felan är lite i ett annat rum - Asti är lite inne på det tror jag när han skriver om reverbet.

Gurano

cykeln:
Det är bra att återvinna - nu behöver jag inte skriva någon vårtext denna vår!
Det låter bra - grunderna finns för att det ska bli riktigt bra.
Det är en fantastiskt fin, sprittande melodi men jag tycker nog likadant som i april 2010
att du skulle förenkla melodin när den sjungs (som jag sjöng den). instrumentalt kan man låte den vara mer komplex.
Dels blir det lättare att sjunga men jag tror också att melodin kommer fram bättre - nu kommer den av sig lite av alla svängar.

Alltså, gör den tillgänglig för fler att sjunga - det är en sån visa som många vill sjunga

Dividend:
Asti: Du har helt rätt om reverbet! Skall även panorera ut gitarren, yes!

Gurano: Tack! Du har rätt, väldigt svårt att sjunga! Får förenkla!

Cykeln: Ja, din text är underbar! Kommer att bli ett fint resultat det här! Tyvärr tyckte jag väl att din sångmelodi var fruktansvärd år 2010 ;) (och tycker det fortfarande) därför blev det inte av. Förmodligen blir det en kompromiss, jag förenklar helt enkelt refrängen i samråd med sångerskan, det är ju den som ger upphov till mest problem.

Får jag tillåtelse att kapa några stavelser i texten? :)

(Tack för ditt tålamod.)

mahan:
Tjou!
Igen nåt nytt för mig på KR, nåt som jag verkligen väntar på att ska bli färdigt för alla medverkande e ju väldigt kunninga så nu e de bara att plocka ihop puzzlet, inte alltid så enkelt men tror att det skall lösa sig. Vet ju inte om det är planerat att låta "live" detta för då e de ju ganska nära men skulle själv gärna ha en lite "torrare" mix så att inget blir "borttappad" i reverbvärlden. Bra jobbat i varje fall så nu gäller det för Mr Mixman att köra skarpa beslut om hur finalen ska låta, och den väntar jag på! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion