Forum > Demolåtar

Håller den här Mixen?

<< < (2/2)

MaxB:
Håller med Eko. Sällan jag lyssnar på sånt som kräver att jag ska regga mig eller vänta i trettio(!!!) sekunder. Det här var ett undantag av gott humör  :P

Om du inte själv vill regga dig kan du ändå ladda upp via solidfiles.com och hänvisa till en länk som fungerar att ladda ner ifrån direkt. Om du reggar dig (gratis) kan du själv hämta länkarna senare (om du är inloggad både då du laddar ner och ska ta fram en av dina gamla länkar).

Markus Broberg:
Haha, ja fan! Vet, jag borde fixa en server hemma.
Får slänga upp en ny när sången och allt ligger på. Jag gillar när låtar bryter av i stick och tempon:)

Tack för lyssningen även om processen dit var upfuckad:P
/Markus

olofd:
bra!

Jag vill dock ha lite mer rum på trummorna och tryck i virrveln..
Tycker även HH är 1db för hög.

Sen mixmässigt tror jag du skall försöka hitta fokus i låten..
på de rockiga partierna blir det lite mkt "lite av allt" istället för något som ligger fokuserat i mitten och saker placerade kring det..
blir lite big bang över det hela annars.. vilket kan vara förvirrande för en lyssnare..

Men framförallt tycker jag du skall jobba på att få ett bra "rum" på allt..
och då menar jag inte ett stort reverb... utan ett behagligt rum som tar fram djupet och gör saker lite mer 3D

Markus Broberg:

--- Citat från: olofd skrivet 05.04.2010, 17:36:36 ---bra!

Jag vill dock ha lite mer rum på trummorna och tryck i virrveln..
Tycker även HH är 1db för hög.

Sen mixmässigt tror jag du skall försöka hitta fokus i låten..
på de rockiga partierna blir det lite mkt "lite av allt" istället för något som ligger fokuserat i mitten och saker placerade kring det..
blir lite big bang över det hela annars.. vilket kan vara förvirrande för en lyssnare..

Men framförallt tycker jag du skall jobba på att få ett bra "rum" på allt..
och då menar jag inte ett stort reverb... utan ett behagligt rum som tar fram djupet och gör saker lite mer 3D

--- Slut citat ---

Jag tar åt mig det där, precis vad jag inte lyckas mixa fram. Vet helt enkelt inte hur jag ska göra.
Tack:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion