Forum > Färdiga produktioner
Chrome ft Julianna: Astray
Emulator:
i princip Färdig version!
Astray
[mp3=200,20,0,left]http://chrome.perfectbounce.se/astray_final07.mp3[/mp3]
mixat och meckat med det mesta. Nya sångfiler från J, nya backing vox från mig, nya gitarrer från W :)
Jonte:
Så bra - och vilken röst!!
/Jonte
freddy:
Jag har hört denna förr, märker att du fixat mera på den.
Men shit vad grym denna är, kommer passa skitbra mellan två hårdare låtar. Lite meditation och eftertanke.
"Bacon" glider in på vårt lilla forum och sjunger sönder oss alla med råge, vilken röst, vilken dynamik, vilken karaktär! Amazing ;) Låter som det går att göra vad som helst med den där pipan!
Den ljusa sången blev avsevärt bättre i mixen nu Emu, när den ligger på håll.
Några förslag då..
-Loopen med atmosfären, det hörs att den börjar om vid 39/40 enligt spelaren. Det tyckte jag var fult, går säkert att dölja?
-Första syntarpet som kommer in, det skulle vara snyggt om du la ett filter på det och lät toppen smyga in, istället för tvärbörja :)
-Sången sticker iväg lite på vissa s/t-ljud, jämna till en aning kanske, hoppade till lite när man lyssna högt i lurar.
-Någon stråk-velocity behöver jämnas till hörde jag med, vill ha en slät stråke :)
Oj, vad jag gnäller, men det är för att jag gillar detta. Jag köper skivan...
Överlag är det skitbra och mixen sitter.
Alatar:
Bra låt!
Ända kritik jag kan komma på är att det kanske tar lite för lång tid innan den kommer igång /alternativt att du borde variera "introt" lite.
Emulator:
--- Citat från: Jonte skrivet 04.04.2010, 13:40:03 ---Så bra - och vilken röst!!
/Jonte
--- Slut citat ---
Tack!! Ja, eller hur!
--- Citat från: freddy skrivet 04.04.2010, 13:50:30 ---Jag har hört denna förr, märker att du fixat mera på den.
Men shit vad grym denna är, kommer passa skitbra mellan två hårdare låtar. Lite meditation och eftertanke.
"Bacon" glider in på vårt lilla forum och sjunger sönder oss alla med råge, vilken röst, vilken dynamik, vilken karaktär! Amazing ;) Låter som det går att göra vad som helst med den där pipan!
Den ljusa sången blev avsevärt bättre i mixen nu Emu, när den ligger på håll.
Några förslag då..
-Loopen med atmosfären, det hörs att den börjar om vid 39/40 enligt spelaren. Det tyckte jag var fult, går säkert att dölja?
-Första syntarpet som kommer in, det skulle vara snyggt om du la ett filter på det och lät toppen smyga in, istället för tvärbörja :)
-Sången sticker iväg lite på vissa s/t-ljud, jämna till en aning kanske, hoppade till lite när man lyssna högt i lurar.
-Någon stråk-velocity behöver jämnas till hörde jag med, vill ha en slät stråke :)
Oj, vad jag gnäller, men det är för att jag gillar detta. Jag köper skivan...
Överlag är det skitbra och mixen sitter.
--- Slut citat ---
Tack för bra kritik freddy!
jag vet om det där med loopen, men slarvade lite "det tänker väl ingen på" :rolleyes: Som tur är så finns det folk som gnäller på felaktigheter, tackf ör det! :D Skall crossfejda (finns inget bra svenskt ord?) ihop de där.
Arpen är jag helt med på också, det smattrar till lite otrevligt nu. Har lagt på lite mycket kompressor för att få med allt jag vill ja i sången, och det är mycket som du säger, transienter som sticker ut. För att plocka transienter och inandingar (vill ha kvar dem, men inte så högt) så skall jag nog testa att automatisera volymen.
Stråken får jag se över.
Tack så hjärtligt, kul att det går hem hos dig också!
--- Citat från: Alatar skrivet 04.04.2010, 14:20:23 ---
Bra låt!
Ända kritik jag kan komma på är att det kanske tar lite för lång tid innan den kommer igång /alternativt att du borde variera "introt" lite.
--- Slut citat ---
Tackar! Den skall nog vara lång och enformig, lite mantra för att ta ner pulsen på något sätt. Kanske upplevs den lite bättre hos dig nu, när det kommit på lite gitarrer? Tar nog ner monotonin på vissa plan iallafall kanske.
Kul att du gillar, coh tack för kommentar :)
NY VERSION!
Wernborg har ju provat ut gitarrljud (finns på video :D ) och öagt på dessa, samt elbas. Några småkrockar mellan juli och gitarren kan jag tänka, och låten kan nog behöva benas ut mot slutet när allt ligger på.
Övriga synpunkter (som freddy tog fram tex. ) är inte åtgärdade ännu. Det kommer i nästa sväng.
Tack så länge!
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Astray_slaskmixdown.mp3[/mp3]
http://www.bwmusic.se/slask/Astray_slaskmixdown.mp3
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida