Kontrollrummet

Upphovsrätt på covers - "Vart ska jag posta?"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Multivitamin

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Halloj!

För att lära mig mer hur man rattar syntar och producera har jag börjat att göra små covers på låtar och försöka få allt att låta så likt orginalet som möjligt. Nu undrar jag i vilken forumdel ska jag posta de här låtarna/utkasten för respons? Syntforumet eller halvfärdiga demos?

Har också fått tag på sångspåret på en del låtar och använder mig av dem men undrar om det är tillåtet att lägga upp låten med sångspåret på forumet. Även fast det ligger på extern server.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Halloj!

För att lära mig mer hur man rattar syntar och producera har jag börjat att göra små covers på låtar och försöka få allt att låta så likt orginalet som möjligt. Nu undrar jag i vilken forumdel ska jag posta de här låtarna/utkasten för respons? Syntforumet eller halvfärdiga demos?

Har också fått tag på sångspåret på en del låtar och använder mig av dem men undrar om det är tillåtet att lägga upp låten med sångspåret på forumet. Även fast det ligger på extern server.

Länka in det under halvfärdiga demos.

Du får inte lägga upp covers på Kr's server, men det är okej att länka till en extern i ditt inlägg.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
  :) hej å välkommen ! - smart idé att lära sig prodda genom att försöka låta så likt som möjligt !
ska bli kul att lyssna på dina covers !  B)