Forum > Demolåtar

karl-it takes more than this....

<< < (2/4) > >>

DåligtGehör:
de första 20 sekunderna känns det som en trevlig låt om en inte så särskilt upphetsande. En helt ok akustisk gitarr som kör ett rätt vanligt komp tillsammans med bra sång och lite annat till. Ok, man skall inte döma en låt efter 20 sekunder väl? Nej det är inte det jag är ute efter heller!

När stråkarna mer och mer blandar sig i så växer låten enormt. Gillar starkt! Skulle som Emu är inne på gärna höra stråkarna ha partier där de dominerar, piskar upp det mer. Jag funderar även på om man skulle kunna gå ifrån den trygga akustiska gitarren och låta det vila mer på piano och stråkar. Inte ha ett tremolokomp. Ja, gitarren är min stötesten. Helt ok, men rätt tråkig. Allt annat är bra även om det nog kan bli ändå bättre.

Skön att lyssna till!

Harmonica mike:
Hej Karl.
Alltid lika uppskattat av mig att lyssna på dina låtar.Dom skänker lugn och behaglig stämning..
Kör ingen feedback idag,vill bara lyssna och leva mig in sinne stämningen du skapat med detta..

Bra låt och bra framfört..Tack Karl för mycket behaglig lyssning.

Mvh
Micael

karl:
Tnx mahan....tar gärna ölen när som helst :)....seriöst, du har nog aldrig hört en tidigare verson men ibland känns det som saker går igen i nya låtar så det kanske är det...ska försöka få andra versen att skilja sig lite från första, kanske bygga på med stråkarna men försöka undvika svullstet...får se...tack för lyssningen / karl
--- Citat från: mahan skrivet 09.05.2007, 21:13:33 ---OKay Karl!

Vad som fattas... ett par öl! :D
Seriöst, låter bekannt på nåt sätt, kanske hört nån tidigare version. Mycket fin personlig röst. Stämningsfullt arrat och väl spelat. Akusten lite upp, gömmer sig bakom lixom. Fint lirade stråker. Jättefin låt som helhet.
Men jag blir på nåtsätt väntande på de traditionella djupa pukorna och en fet bas i början på andra versen. Nu blir låten jämntjock, naäi inte tjock, men den växer inte till sig, blir inget crecendo före finalen. Sen detdär skrapande finurliga lilla soundet i vänstra örat, ska väl vara nåt rytmisk inslag, men antingen så ska det skruvas upp eller lämnas bort.  :rolleyes:

Gillar låten fast det blev väl en väldigt sågande kommentar :)
Hoppas du fär ut nåt av det.

h.  Johan

--- Slut citat ---

equality:
Vackra harmonier. Aningen hög tonart för din röst, låter lite ansträngd. Snyggt arrad, särsklit stråket (vilken känsla på slutet!) och jag gillar det där klappret i vä kanal.
Kanske lite mellanlåt för att vara från dig och visst kraven blir höga med allt du skämt bort oss med - 3,5 karlar av 5 möjliga.

valdez:
Oj vilken fin låt! jättefin sång..dock tycker jag att du ska mjuka till tonen där du går upp och får en lite gällare stämma, kan bli mer harmoniskt tror jag om du softar till rösten just på de ställena..då tänker jag på klangfärgen vid t ex  0:18  och på ordet "I am"
I övrigt tycker jag sången är grymt skön!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion