Forum > Demolåtar

karl-it takes more than this....

<< < (3/4) > >>

Toby:
Vilken snygg melodi du har fått till.  :) Snyggt med stråket. Om du känner att det är bekvämt att sjunga så högt så tycker jag du ska behålla den här tonarten. I like.
Det är en riktigt hjärtknipande, känslosam, (jag vet inte vad jag ska skriva) alltså jag känner mig berörd. Det var längesedan jag kände så här på nätet.
Det är såååå bra! Jag skiter i det tekniska. Detta är bara bra.
Mvh
Toby

karl:
Kenta K...tack för lyssning och nice att du gillar rösten... B)

Dåligt Gehör....tack för din analysförmåga, ska jobba vidare med låten och försöka nyansera andra versen mer och kanske ta in en annan sångare som klarar av tonarten bättre...tnx
Harmonica mike....tack för lyssningen...kom gärna med kritik när du är mogen, kommer iofs jobba vidare så denna version är kanske inte så aktuell så länge....tack igen...

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.05.2007, 18:54:08 ---Hej Karl.
Alltid lika uppskattat av mig att lyssna på dina låtar.Dom skänker lugn och behaglig stämning..
Kör ingen feedback idag,vill bara lyssna och leva mig in sinne stämningen du skapat med detta..

Bra låt och bra framfört..Tack Karl för mycket behaglig lyssning.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

equality...tack för dina öron...kanske provar Maja på denna och försöker med att tajta till stråket till en mer homogen känsla...mellanlåt?? vet inte, har inte den förmågan att urskilja kvaliteten förrän det har gått en tid...allt handlar ju om vilken känsla man kan få till i arret...
kanske :mellow:tnx / karl

Tokai:
Precis som Beatles börjar du direkt utan något omsvep. Har alltid gillat det. E. Rigby lite grann, kanske?
Jag gillar inte alls det knapprandet som hörs, eftersom det stör stämningen oerhört. Fattar inte vad det är bra för. Hör i slutet att det är fiskmåsar eller nåt sånt, men fa fan? (ok i slutet men inte innan)
Annars jättefint.

91:an:
"Var i studion igår"... Har du spelat in det här på en dag? Att få till stråkar på detta sätt brukar vara ett väldigt pillande och efterarbete i midieditorn! Fantastiskt snygg melodi och harmonisammansättning, jag förstår inte hur du kan få till det så snabbt, ständigt nya alster, och jämt högklassigt. Dock, liksom i tidigare produktioner, skulle sången tjäna på att sänka tonarten något. Det låter pressat och obekvämt i de högre registren. Hatten av för arr och komposition!

karl:
Valdez....Jag behöver alltid lite distans innan jag kan jobba vidare med en låt, det är första tagningen på sången så jag tror jag kan göra det bättre och framför allt lite jämnare...på denna tog jag steget ur sångbåset och sjöng in framför datorn så det kan nog bli bättre  :unsure: tusen tack för lyssningen / karl  B)

Toby....kul att du gillar  B)  :rolleyes: och fint att det berör  :rolleyes:

Tokai....det är Stylus RMX som står för knapprandet( måste ha någon slags metronom när jag lägger gitarren) ska ta  en koll på det men jag tycker iaf det funkar i slutet...tnx för lyssningen...

91:an....det är inte så  stora förändringar i soundet på mina sista tre, fyra låtar så det är bara att trycka på rec men visst finns  det en del att göra kvar ....får se hur jag gör med sången....det känns inte så ansträngt  när jag sjunger tycker jag men många har påpekat att det låter ansträngt så kanske testar med min Maja ist....tack för hatten  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion