Forum > Demolåtar

karl-it takes more than this....

(1/4) > >>

karl:
Var i studion igår och.....tar gärna emot kritik på denna snutt...vad fattas, vad ska till???

it takes more than this...

tack / karl

Emulator:
lyssnar. En liten snygg, meditativ sak. Sticker inte ut någon stans riktigt, men oerhört skönt landskap av intryck som rullas fram.

Jag skulle nog kunna tänka mig ett lite mer dramatiskt avsnitt där stråkarna dominerar, kanske ihop med piano/flygel.

Alltså svepande dramatiska cellos ihop med fioler, och enstaka ganska mullriga pianotoner?

Fin känsla och nerv i denna låt. Egentligen fattas mig ingenting. Skall jag vara petig i intrycket, så skulle jag gärna se en sänkning med två halvtoner eller något, dina allra högsta toner kanske skulle må bra av att tas ner? Fast inget allvarligt egentligen, mest för att kunna peka på något.

en helt annan grej är ju om du skulle vilja braka ihop ett komp mot mina domäner...hehe, denna melankoliska stämma skulle sitta som en kepa då. Men av någon anledning tror jag nog att du hellre avstår :rolleyes: hör av dig annars ;)

Jättefint karl, som vanligt!

mahan:
OKay Karl!

Vad som fattas... ett par öl! :D
Seriöst, låter bekannt på nåt sätt, kanske hört nån tidigare version. Mycket fin personlig röst. Stämningsfullt arrat och väl spelat. Akusten lite upp, gömmer sig bakom lixom. Fint lirade stråker. Jättefin låt som helhet.
Men jag blir på nåtsätt väntande på de traditionella djupa pukorna och en fet bas i början på andra versen. Nu blir låten jämntjock, naäi inte tjock, men den växer inte till sig, blir inget crecendo före finalen. Sen detdär skrapande finurliga lilla soundet i vänstra örat, ska väl vara nåt rytmisk inslag, men antingen så ska det skruvas upp eller lämnas bort.  :rolleyes:

Gillar låten fast det blev väl en väldigt sågande kommentar :)
Hoppas du fär ut nåt av det.

h.  Johan

karl:
tack Emu för lyssning....Jag kanske tar ner den lite och försöker bygga andra versen lite annorlunda ...får se vad inspirationen kommer upp med....går gärna i klinch med dina idéer men kan inte garantera att det faller väl ut men gör gärna ett försök....tnx / karl
--- Citat från: Emulator skrivet 09.05.2007, 21:09:10 ---lyssnar. En liten snygg, meditativ sak. Sticker inte ut någon stans riktigt, men oerhört skönt landskap av intryck som rullas fram.

Jag skulle nog kunna tänka mig ett lite mer dramatiskt avsnitt där stråkarna dominerar, kanske ihop med piano/flygel.

Alltså svepande dramatiska cellos ihop med fioler, och enstaka ganska mullriga pianotoner?

Fin känsla och nerv i denna låt. Egentligen fattas mig ingenting. Skall jag vara petig i intrycket, så skulle jag gärna se en sänkning med två halvtoner eller något, dina allra högsta toner kanske skulle må bra av att tas ner? Fast inget allvarligt egentligen, mest för att kunna peka på något.

en helt annan grej är ju om du skulle vilja braka ihop ett komp mot mina domäner...hehe, denna melankoliska stämma skulle sitta som en kepa då. Men av någon anledning tror jag nog att du hellre avstår :rolleyes: hör av dig annars ;)

Jättefint karl, som vanligt!

--- Slut citat ---

Kenta K:
Mycket fin låt. Mycket...

Jag gillar det. :) Och jag tycker så jäkla mycket om din röst. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion