Kontrollrummet

Blev lite lyckligt av detta!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil


Kanske för att man är lite lagd åt Rush... men dom har bakat in lite kul stuk i det kommersiella.. mer så!

//Daniel  ^_^


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Mycke bra. Jag älskar FF vilken typ av rock dom än gör. Så tighta så energifulla och sååå bra låtar. Ett av dom bästa rockbanden någonsin i musikhistorien om man frågar mig!!


....och tänk på att dom varje dag kämpar en hopplös strid för att skydda oss alla från foo. Det är stort och osjälviskt tycker jag   :unsure:  :D
« Senast ändrad: 28.03.2011, 20:12:40 by jonnerstone »


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Helt ok låt som jag inte hört förut med FF...
-men-
som med så många av dessa "nya" band som jag absolut respekterar och kan lyssna på i vissa lägen så känns det ofta alldeles för konstruerat och ihopklistrat med temabytena på ett sätt som gör att man fort lessnar, må dom vara tighta och duktiga och snygga musiker men det finns inget djup eller spänning som hos tex Led Zeppelin som jag direkt kan härröra ett sorts inverterat riff som denna låt faktiskt bygger på, The Song Remains the Same, lite Rush också e. 3 min men i huvudsak tycker jag det luktar LZ!!!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Helt ok låt som jag inte hört förut med FF...
-men-
som med så många av dessa "nya" band som jag absolut respekterar och kan lyssna på i vissa lägen så känns det ofta alldeles för konstruerat och ihopklistrat med temabytena på ett sätt som gör att man fort lessnar, må dom vara tighta och duktiga och snygga musiker men det finns inget djup eller spänning som hos tex Led Zeppelin som jag direkt kan härröra ett sorts inverterat riff som denna låt faktiskt bygger på, The Song Remains the Same, lite Rush också e. 3 min men i huvudsak tycker jag det luktar LZ!!!

Att du inte hört låten tidigare beror nog mest på att det är en ny låt från deras nya platta som släpps i april.
Det kan nog finnas en risk/chans att plattan överlag har lite mer LZ influenser än tidigare då Sångaren/gitarristen Dave Grohl satte ihop ett nytt band mellan FF släppen som heter Them Crooked Vultures som består av Dave Grohl, Josh Homme från Queen of the stoneage och John Paul Jones från just Led Zeppelin.
Kul med musik och vad man gillar. Jag gillar just dom här temabytena och hur man ofta på ett finurligt sätt pusslar ihop det. Det gör det intressant och spännade. Led Zeppelin må ha influerat mången rockband genom tiderna, men jag tycker att Foo Fighters är bättre än LZ. Har aldrig gillat Robert Plants gnälliga röst. (Fast i hans nya projekt med amerikansk folkrock sjunger han ofta i det lägre registret, vilket låter tusen resor bättre). Jag har dock all respekt för LZ och vad dom har bidragit med till musikhistorien, och en hel del bra och odödliga låtar har dom klämt ur sig  :)

Som sagts i tidigare trådar så är smaken högst subjektiv!

Jag möttes av chockade blickar av några bekanta förra veckan när jag sa att jag tycker Queensryche's "Empire" platta e bättre än "Operation mindcrime" plattan  :D
« Senast ändrad: 28.03.2011, 20:47:13 by jonnerstone »


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Aha man får väl ta och kolla in dom där Them Crooked Vultures då !!!  ;)

Jag menar inte att just Led Zeppelin är allenarådande eller världsbäst utan mer som ett exempel på band som gjorde naturliga och intressanta låtar rakt igenom liksom många andra band från förr, Queensryche har jag inte hört på många år, kanske har jag missat något men eftersom jag ratade dom redan när dom uppstod, liksom jag ratade Iron Maiden & Def Leppard etc redan 1979 osv osv så har man ett sorts inbyggt antifilter mot vissa grupper för man vet ungefär vad dom gör varenda gång typ och det intresserar inte mig, jag försöker och lyssna på nytt men tröttnar fort som sagt, det är ens mallar och som tur är det bra att vi har olika smak som du säger, det finns något för alla!

Det är lite samma sak med rösterna på dagens sångare, dom är helt enkelt för ointressanta och likriktade...Plant kunde låta lite för mycket Janis Joplin ibland helt klart men han lät guld för det mesta, liksom Ian Gillan, liksom Glenn Hughes, liksom Stevie Wonder, liksom Ray White (Zappa), liksom Tommy Bolin, liksom Rod Evans osv osv det var ju totalt olika karaktär på varenda snubbe och vackert med vissa undantag, den värsta penibla skriksångaren måste väl vara han i three dog night, sen kommer Geddy Lee* men han är ändå ok!


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Jo nya grupper uppfinner ju inte hjulet så ofta men att fortfarande låta fräscht efter så många år som grupp som får en
att höja ett ögonbrynet är att respektera.

//Daniel  :)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Aha man får väl ta och kolla in dom där Them Crooked Vultures då !!!  ;)

Jag menar inte att just Led Zeppelin är allenarådande eller världsbäst utan mer som ett exempel på band som gjorde naturliga och intressanta låtar rakt igenom liksom många andra band från förr, Queensryche har jag inte hört på många år, kanske har jag missat något men eftersom jag ratade dom redan när dom uppstod, liksom jag ratade Iron Maiden & Def Leppard etc redan 1979 osv osv så har man ett sorts inbyggt antifilter mot vissa grupper för man vet ungefär vad dom gör varenda gång typ och det intresserar inte mig, jag försöker och lyssna på nytt men tröttnar fort som sagt, det är ens mallar och som tur är det bra att vi har olika smak som du säger, det finns något för alla!

Det är lite samma sak med rösterna på dagens sångare, dom är helt enkelt för ointressanta och likriktade...Plant kunde låta lite för mycket Janis Joplin ibland helt klart men han lät guld för det mesta, liksom Ian Gillan, liksom Glenn Hughes, liksom Stevie Wonder, liksom Ray White (Zappa), liksom Tommy Bolin, liksom Rod Evans osv osv det var ju totalt olika karaktär på varenda snubbe och vackert med vissa undantag, den värsta penibla skriksångaren måste väl vara han i three dog night, sen kommer Geddy Lee* men han är ändå ok!

Säg som det är bara, du är en gammal gubbe helt enkelt som stagnerat.  ^_^
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Må så vara att man i denna stund är äldre än när man var yngre, en väg vi alla skall vandra men att bli kallad för stagnerad gubbe bara för att man inte gillar vissa saker är säkert både helt rätt och fel samtidigt, jag är nyfiken och upptäcker ständigt nya grupper när jag letar, oftast från 60/70-talet  :P som fortfarande är en enda stor guldgruva med mycket bra men mycket skit också, barbie benton, doobie brothers, gyllene tider eller bay city rollers är inget jag skulle sätta på hemma...
Om vi skall prata nutid finns självklart en hel del bra och innovativa artister dock inte det man hör på radion etc utan ifrån mer udda genres som lever sin egen alternativa existens inom folkrock electronica mixat med tung rock etc...orkar inte namedroppa mer nu...zzzzzzzz


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Denna spelade dom ju på Skavlan härom månaden. Minns att jag blev positivt överraskad över att jag tyckte det lät mycket bättre än vad jag är van vid när det gäller Foo Fighters. Denna låten känns mer intressant än det jag hört innan iaf.

Här kommer Skavlan-klippet. Go avslutning som dessvärre var bortklippt för att passa MTV-formatet!  :blink:

Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage



Jag möttes av chockade blickar av några bekanta förra veckan när jag sa att jag tycker Queensryche's "Empire" platta e bättre än "Operation mindcrime" plattan  :D


Vafalls! Operation Mindcrime är ju världens bästa skiva och Empire bara näst bästa:-)
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se