Forum > Demolåtar

tsmalmbe - I Person

<< < (6/8) > >>

tsmalmbe:
Ny version, denna gång mastrad och nivåfixad och lite trumprogrammerad. Jag hoppas denna kan vara slutlig. Eller så inte.

Den är också nivåkollad mot Serenity (parts 1-5), för att någon gång kunna ligga bredvid varandra på en skiva...

clavinova:
Nu vet jag inte vad du kör men VariAudio i Cubase 5 är även det ett riktigt bra verktyg för sådana korrigeringar. Använde det själv nyligen på en sångtagning där jag dels korrigerade pitchen, dels skapade stämmor med den. Rekommenderas, om du nu kör Cubase.

tsmalmbe:
Jag är mycket konservativ, jag kör ännu Cubase SX3.

Kanske tid att få tummen ur, och uppgradera. Man slösar ju pengar på en annan massa sk*t också..

Eddi:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 01.04.2010, 11:37:22 ---
--- Citat från: clavinova skrivet 01.04.2010, 11:31:13 ---Dock kom jag på en sak, den distade gitarren tycks sura på ett par ställen efter halva låten. Kanske jag som hör fel men så uppfattade jag det.

--- Slut citat ---

Du har säkert rätt, den har blivit ostämd. Den är inte det enda, framför allt så skiter det sig på flere ställe i gitarrsolona då jag bendar lite. Men det är tyvärr inget jag kan göra åt något nu mera med lätthet.

--- Slut citat ---
:lol: Det vågade jag inte kommentera Clav men visst är det så fast blått är blått så......

Dividend:

--- Citat från: clavinova skrivet 01.04.2010, 11:45:47 ---Nu vet jag inte vad du kör men VariAudio i Cubase 5 är även det ett riktigt bra verktyg för sådana korrigeringar. Använde det själv nyligen på en sångtagning där jag dels korrigerade pitchen, dels skapade stämmor med den. Rekommenderas, om du nu kör Cubase.

--- Slut citat ---

Hur gick det med min sångtagning då? ELler den var bortom hjälp? :lol: väntar fortfarande :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion