Forum > Demolåtar

tsmalmbe - I Person

<< < (5/8) > >>

tsmalmbe:
Bör inflikas att det är mahan som spelar bas på intron.

Where credit is due.

clavinova:
Häftigt! Väldigt mycket ett epos a la Pink Floyd Live at Pompeij. Bra ljud, spännande saker händer. Vet inte vad du har haft för ljudideal i mixen men för mig är det väldigt mycket mitten av 70tal. Snyggt och väldigt mångsidigt, gillas!

Dock kom jag på en sak, den distade gitarren tycks sura på ett par ställen efter halva låten. Kanske jag som hör fel men så uppfattade jag det.

tsmalmbe:

--- Citat från: clavinova skrivet 01.04.2010, 11:31:13 ---Dock kom jag på en sak, den distade gitarren tycks sura på ett par ställen efter halva låten. Kanske jag som hör fel men så uppfattade jag det.

--- Slut citat ---

Du har säkert rätt, den har blivit ostämd. Den är inte det enda, framför allt så skiter det sig på flere ställe i gitarrsolona då jag bendar lite. Men det är tyvärr inget jag kan göra åt något nu mera med lätthet.

clavinova:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 01.04.2010, 11:37:22 ---
--- Citat från: clavinova skrivet 01.04.2010, 11:31:13 ---Dock kom jag på en sak, den distade gitarren tycks sura på ett par ställen efter halva låten. Kanske jag som hör fel men så uppfattade jag det.

--- Slut citat ---

Du har säkert rätt, den har blivit ostämd. Den är inte det enda, framför allt så skiter det sig på flere ställe i gitarrsolona då jag bendar lite. Men det är tyvärr inget jag kan göra åt något nu mera med lätthet.

--- Slut citat ---

Melodyne? Enligt den reklam jag sett borde den senaste versionen vara utmärkt till just sådana korrigeringar.

tsmalmbe:
Korrekt. Jovisst, jag skulle säkert melodyna upp det men tyvärr har jag inte ett sådant verktyg.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion