Forum > Demolåtar
tsmalmbe - I Person
Tokai:
Skriver medan jag upplever...
Eisteins relativtetsteori, tiden
indiskt
de döda
aska
Ganges
transcedens till hippie usa
buffalo springfield
en snabbtur till finskt hårdrock (tror jag?)
och sen allt ihop i en skön kakafoni
och igen en snabbtur till finskt hårdrock (tror jag?)
and back to india
garam masala
Efter en smaklig måltid
bjuds vi på Pink Floyd som dessert
samt med en jordgubbe på toppen i form av skön avslappnad pop...
Intressant trip geografiskt och musikhistoriskt!
Nånstans i låten trodde jag den var slut och där borde den nog också ha slutat; tycker det hela blev lite för långt.
Men lyssnar man en gång till kanske bitarna faller på plats
Verkligen imponerande!
Leif:
Herre-jätte-jävlar, vilken ljudbuffé! :) Episkt, välspelat och välarrangerat. Låter riktigt coolt på sina ställen! Sången funkar helt ok på de mer avskalade delarna, men blir mer anonym på de driftigare ställena i låten. Kanske är det just så du vill ha det och kanske är det något jag kan vänja mig vid. På vissa delar funkar detta ändå riktigt bra och sången smälter mer in för att bli ett sound/instrument.
Tack för intressant lyssning!
tsmalmbe:
--- Citat från: Eko skrivet 31.03.2010, 14:00:24 ---Är det korrekt med en filosofisk tolkning att människan är förgänglig? Så framstod det för mig i alla fall.
--- Slut citat ---
Lyssnarens tolkning i sådana här fall är alltid korrekt.
Lyrikskribenten har försökt sig på någonslags människan mot det anonyma samhället (maskineriet)-filosofering.
Kon-Trollet:
kul med nån som har energin att ta sig an detta stora format - som ett P Floyd concept-album i miniatyr :)
tycker att inledningen drar ner helheten tyvärr, lite för mycket 'kon-Trollets klipp-å-klistra-verkstad' där...det blir ju sååå mycket bättre efter ett tag - alla kanske inte ger resten chansen...
varför inte jobba lite mer på introt för att bättre fånga intresset. ett riktigt opus har ju en 'ouverture' där hela verket presenteras i form av ihopvävda snuttar från alla de olika ingående teman i symfonin.....( om du orkar, haha...du skrev ju faktiskt att inga större ändringar är planerade :D )
hur som helst så är detta riktigt inspirerande för en latmask som mig själv, och får mig att börja fundera på om jag själv kanske skulle försöka få arslet ur vagnen och börja jobba på min egen sedan länge länge planerade concerto i K-moll B)
tsmalmbe:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 01.04.2010, 10:59:56 ---tycker att inledningen drar ner helheten tyvärr, lite för mycket 'kon-Trollets klipp-å-klistra-verkstad' där...det blir ju sååå mycket bättre efter ett tag - alla kanske inte ger resten chansen...
--- Slut citat ---
Man måste förtjäna låten, visst är det ju lite arrogant förstås. Introt var så skojigt att göra, och att få ens liknande "feeling" igen är inte sannolikt, därav kan det inte ändras. Sannolikt skulle det bli ännu sämre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida