Forum > Demolåtar
tsmalmbe - I Person
tsmalmbe:
Hej på er. Det är inte ofta det beger sig, men då det är, då är det. Och nu är det. Vi är invid spännande.
Jag tackar redan på förhand alla som orkar sig igenom detta verk. Detta är inte precis radiovänlig pop.
Jag skall säkert skriva en rad eller två angående inspelning, mixning och mastering, men först kanske någon har en kommentar - eller två.
Alla kommentarer mottages, men jag tänker inte
- arrangera om något i stora mängder
- spela in något i stora mängder
Däremot är alla kommentarer kring mix och master intressanta.
Here we go:
I Person - RC3
Senaste versionen:
I Person - RC5
[mp3=200,20,0,left]http://www.studiomjau.com/temp/I Person.mp3[/mp3]
bjurte:
Oj !!
Det här var tungt...Jag måste lyssna ett par varv till,återkommer med tankar.... B)
tsmalmbe:
Insåg just att detta är en omastrad version. Bara så ni vet.
spacetrucker:
Skriver medan jag lyssnar...
Hade varit kul att vara en fluga i taket då du sjöng in jojken i början.... för jag antar att det var du som jojkade.
Lider inte nån brist på element och "greijor" här inte.... oj... hevipolka... jo alltså... ingen tycks trampa varann på tårna i alla fall. Verkar finnas plats för alla. En stund med nästan normalt låtande musik.. stiliga guror... åsså hevipolkan igen :D som plötsligt blev österländsk.. kul dehär... nu stannar nog tåget... på ett cafe? Fortafarande österut tror jag.. Säckpipa? och stiliga vadenusen är för trummor... hur gjorde du dem? Ny låt i låten, nästan normalt igen, låter bra... stiligt gitarrsolo, lite 70-tals proge... mean machine? Visslingen i bakgrunden för tankarna till Ennio Morricone. Oj, nu börjar viist Eva Dahlgren snart sjunga... nähä.. de var nog tsmalmbe i alla fall.. slut-speaken ..the questions remain... VA... tog den slut... det var öväntat...
Ojojoj ett sånt referat. Men, det var mycket av allt i denna låt som gav ett lite österländsk intryck. Kräver en hel del av lyssnaren men när jag väl kommit över första "JÖSSES, VA E NU DEHÄR DÅ" -tankarna så måste jag erkänna att jag gillar mycket. JOJO.
Mixen då. Det var liksom nån sorts ordning på villervallan och alla ingredienser hade sina platser. Ingen gröt alltså. Intressant
Ursäkta utlägget. Låten är super :D
Space
MaxB:
Finland meet India.
En tung tripp, från Finland (via Pink Floyd, Don Cherry, Manfred Mann med flera influenser), till Asien!
Gillar grejen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida