Kontrollrummet

Tips! Hur kan man personalisera KR's framsida

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Eftersom en hel del av dessa inställningar kan upplevas svårnådda, skriver jag ett kort inlägg om möjligheter att personalisera och modifiera framsidan.

Möjlighet till personalisering av förstasidan
Man kan via sina profilinställningar bestämma vad man vill ha på första sidan. För att ändra dina inställningar i profilen, välj 'verktyg - profilinställningar'. 
* Man kan stänga av "MediaCenter och senaste demolåtarna" totalt genom att kruxa i "Mediacenter:" i profilen om man inte någonsin vill se demolåtarna på första sidan.
* Man kan stänga av "Nyheter från världen" totalt genom att kruxa i "Nyheter från världen:" i profilen om man inte någonsin vill se nyheterna på första sidan.
* Man kan välja vilka nyheter som syns i "Nyheter från världen" genom att fylla i nyckelord i profilen under "Nyckelord för nyhetsfilter". Testa t.ex med att fylla i 'steinberg voxengo', eller 'cubase' och sedan spara profilinställningarna, och kolla förstasidan. Du ser nu att nyheterna har filtrerats så, att endast de nyheter som innehåller dina nyckelord syns.
* Du kan också filtrera nyheterna genom att exkludera vissa tavlor genom att välja "ignorera tavlor" i dina profilinställningar.

Nyheterna är så kallade "one liners", menade att väcka intresse får något. Mer information (och framför allt en länk) finner man ifall man väljer att klicka sig vidare till nyheten. Genom att använda filter och nyckelord får man mera ut av nyheterna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Toppenbra info.
Jag hoppas jag hittar tillbaka till den om jag vill göra någon ändring.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Finns det någon moderator som kan lägga en aktuell nyhet på förstasidan?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Tycker hela forumet skulle behöva uppgraderas till att se lite roligare ut. Den ser lite sunkig ut och har sett likadan ut nu allt för länge.  :mellow:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad tsmalmbe

Tycker hela forumet skulle behöva uppgraderas till att se lite roligare ut. Den ser lite sunkig ut och har sett likadan ut nu allt för länge.  :mellow:

Tyvärr har jag inte tid över till att planera och implementera en ny layout. Det är ett relativt stort jobb.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tycker hela forumet skulle behöva uppgraderas till att se lite roligare ut. Den ser lite sunkig ut och har sett likadan ut nu allt för länge.  :mellow:
Tycker tvärtom. Bara för att balansera debatten.  :D