Forum > Demolåtar

Kontrapunkt-Close but nowhere near (Ny version!)

<< < (2/4) > >>

Leif:
Tack ska ni ha, alla! Kul att höra (läsa)!
Får se hur Kristoffer (Stolle) pillar till nästa version.

Kornstad:
Det är en skön låt detta och jag gillar det avskalade soundet.

Dock saknar jag lite mer variation i gitarrspelet. Det hade räckt med att ändra det en aning i reffen bara så att du inte körde med att lägga till den där ljusare tonen i ackordet hela tiden. Det slutar med att det nästan är det ända jag hör genom hela låten och börjar störa mig på det. Men det är väldigt skönt om ni bara skulle ha det i verserna.

Rattlesnake:
Skriver medans jag lyssnar. Låter jättebra och naturligt om gitarr och sång. Generös panorering, en del gillar det inte men jag tycker om det. Kommer att tänka lite på Blue Rodeo när jag hör stämsången – snyggt! Skönt att mandolinen kommer in och varierar ljudbilden, precis när det behövs. Slutet kändes dock lite tomt; låten lämnade en lite ensam utan att ha så mycket som dröjde kvar. Det var kanske inget refrängelement som riktigt fastnade heller. Men helt klart en trevlig lyssningsupplevelse.  :)

hogge:
Det här är inget som jag skulle välja att spela hemma eller i bilen, men i rätt miljö - i gröna gräset med en kylbag fylld av öl - så skulle det funka riktigt bra.. Jag skulle nog t.o.m. digga en del...
 :P

Tokai:
Låter kanonbra. Sången har den rätta klagande feelingen. Andra stämman sitter perfekt.
Mycker bra driv i gitarrkompet även om den är lite hög. Men när det inte finns nåt annat så är det ok i mina öron.
Efter en tag tröttnar man kanske lite på det akustiska och vill ha in nåt nytt element. En enkel tamburin kanske, eller en ganska svagt spelad bas?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion