Forum > Demolåtar
Kontrapunkt-Close but nowhere near (Ny version!)
Leif:
Tack ska ni alla ha för konstruktiv och bra feedback! Det värmer! :)
Jag hör själv nu att det låter ganska enformigt om gitarren. Funderade inte så mycket över det när låten skapades...Ingen dum ide att arra om den på refrängen! Dock vet jag inte om vi lägger krut på att lägga om nåt för tillfället, men jag hör ju att det finns utrymme för schyssta variationer där.
Att lägga på fler instrument kan ju även det variera ljudbilden. Vi har ju haft funderingar på det, men har haft en liten oro för att "överarrangera" låten...dock skulle de förslag ni kommit med förmodligen bara göra lyssningsupplevelsen bättre. Åtminstone kunde vi ju testa att göra en separat version som innehåller mer, bara för att jämföra. Får konferera med Kristoffer om detta!
Leif:
Tjena!
Nu finns det en ny version uppe för kritik.
Hur funkar den här?
Ny version med bas, percussion och hardangerfela:-Kommer in på andra halvan av låten.
[mp3=200,20,0,center]http://www.parentes.nu/Close%20but%20now%20with%20stuff%20MIX3.mp3[/mp3]
Dividend:
Håller med hogge, detta är ölhävar musik. Ogillar stilen (vilket jag inte vanligtvis gör med er musik), men lyssnar på nya mixen, och den låter fin.
ÄR det inte lite otajt gitarr? Eller jag vet inte.
Kul med hardangerfela!
Stolle:
Det är samplad hardangerfela i vänster högtalare men det är en tvättäkta skitfiol från Netto i höger högtalare. Handgnisslad till mina grannars stora förtret. Den fick en del hjälp från vår kompis auto tune och den samplade kusinen hardangerfela.
Otight...
Jo så är det tyvärr. Jag är normalt ganska hård på att allt skall sitta jäkligt tight till klicktempot, men i just denna låt var jag så säker på att vi bara skulle ha instrumenten som vi spelar live. När Leifs grundgitarr svävade lite kring klicket så var det inget jag gick in och pillade i för jag upplevde att det inte skulle vara problem att sätta mandolinen till den istället för till klicket. Nu när jag skulle spela bas, djembetrumma och ägg till det hela blev allt med ens mer problematiskt. Jag borde gå igenom materialet nu och klippa där det spretar iväg från klicket. Jag drar mig lite för att det är så uuuuuuurbota tråkigt jobb att göra. :)
freddy:
Inte mycket att tillägga här känner jag, det mesta har sagts.
Jag gillar er stil och er musik väldigt mycket, tycker det är skoj att ni börjat göra/släppa musik igen.
Den här låten kändes dock lite som en låt av mellankaraktär för mig, fastnade inte riktigt. Men sen har jag rätt höga förväntningar på er också :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida