Forum > Demolåtar

Soloskiss till ny låt!

<< < (2/2)

MaxB:
Ackorden är sköna och kompet är gott. Solot skulle gärna göras om helt. Om du gillar att sjunga gillar jag tipset att sjunga (och sen spela in) hur du skulle vilja att solot ska låta och sen öva in den slingan på gitarren.

MaxB:

--- Citat från: jesperhagberg skrivet 27.03.2010, 14:28:54 ---Tack för tipsen, att spela snabbare är dock uteslutet om ingen kan ge mig shredding101 på en kvart liksom, jag är helt enkelt sloooow haha =D några tips förutom snabbhet för att göra det mer aggressivt? ljuden är ju slaskljud, (lajnad jd dirent in i guitar amp pro i logic haha)

Tanken med solot är att det skall vara ganska linjärt och melodiskt men ändå mäktigt liksom. Antar att ett fetare ljud skulle lyfta en hel del men jag håller med om att det känns ganska idéfattigt, särskilt andra halvann

piiz

--- Slut citat ---

Tack för inspiration! Mäktigt lyckas jag inte med men långsamt!  :P Jag blev inspirerad och la den här slask-idén. Men det hjälper nog inte dig att hitta något mäktigt...
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/JesperHagberg_GitarrSolo_ide_MaxB.mp3[/mp3]

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2010, 22:04:18 ---
--- Citat från: jesperhagberg skrivet 27.03.2010, 14:28:54 ---Tack för tipsen, att spela snabbare är dock uteslutet om ingen kan ge mig shredding101 på en kvart liksom, jag är helt enkelt sloooow haha =D några tips förutom snabbhet för att göra det mer aggressivt? ljuden är ju slaskljud, (lajnad jd dirent in i guitar amp pro i logic haha)

Tanken med solot är att det skall vara ganska linjärt och melodiskt men ändå mäktigt liksom. Antar att ett fetare ljud skulle lyfta en hel del men jag håller med om att det känns ganska idéfattigt, särskilt andra halvann

piiz

--- Slut citat ---

Tack för inspiration! Mäktigt lyckas jag inte med men långsamt!  :P Jag blev inspirerad och la den här slask-idén. Men det hjälper nog inte dig att hitta något mäktigt...
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/JesperHagberg_GitarrSolo_ide_MaxB.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Jomenvisst nu är det bara för Jesper att ratta in rätt ljud och lira likadant :lol:

Kornstad:
Andra solot lät skönare helt klart!!  Jag vet precis hur det är! Man har massor av idéer men fingrarna är för långsamma och det låter inte alls som man vill.  Detta var dock riktigt bra tycker jag. Inte snabbt, men skön känsla på solot.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion