Forum > Demolåtar

Spacetrucker - Give me back my Rock'N'Roll

<< < (3/4) > >>

spacetrucker:
TACK för trevliga kommentarer :P

Alltså. Själv är jag riktigt nöjd... för nåt år sen var jag helt övertygad att jag aldrig kommer att sjunga. Sen vid nåt skede tänkte jag att det vore kul om jag bara kunde. Sen vid nåt skede provade jag försiktigt på det och det lät gräsligt. Detta upprepade jag ett antal gånger och det lät lika fasligt alla gånger. Sen när jag vågade skippa "försiktig" och ÖPPNA MUNNEN när jag sjöng lät det plötsigt mycket bättre. Att detta låter som det låter är nog mahans förtjänst. Han har nog fixat lite :rolleyes:.
Men i alla fall. Jag är själv väldigt nöjd, stolt rentav, att jag vågade ge mig i kast med detta.

Ni har rätt att mer attityd behövs och dedär med första stavelserna i första versen, jo, jag vet. Detta kräver övning och ännu mer övning. Har funderat på sånglektioner. Får se får se

Jo, en sak till. Jag har nog inte medvetet försökt låta som t ex Steppen Wolf.

Tack

Space

ricorider:
"Låten påminner mej om en Easy Rider-låt lite grann..de första takterna, "Born to be wild" vill jag minnas den hette"

Marruschkka ska nog inte utala sig om rocklåtar efter den kommentaren. Hehe.

Jag tycker att det låter jävligt skönt detta. Laid back och coolt. Visst kan sången få lite mer attityd, men det funkar bra som det är. Är det sen det första seriösare försöket till sång så lär det ju bli bättre med tiden.

MaxB:
Igenkänningsfaktor 10. Roligt att höra Steppenwolf år 2010. Kul låt med drag i. Ja, sången är lite försiktig i början men det är bara att fortsätta att sjunga för fullt på flera låtar!

Kornstad:
Jag tänkte också på "Born to be wild" första sekunderna på versen, men det försvann lika snabbt och blev till ngt eget.
Gillar låten i helhet, men håller med tidigare talare om att sången behöver lite mer attityd. Även trummorna kunde blir aningen tuffare. Men riktigt skön låt redan nu.

Rattlesnake:
Synd att ni släppte detta innan festivalen, för det här låter ju ganska mycket 1969.
Låter bra om nästan allt, snygg mix och ren master. Det kunde kanske ha varit lite mera attityd i sången, framför allt konsonanterna kunde ha varit lite aggressivare. Men pitchen är det inget fel på, inga sura toner här inte.
Snygga stämmor och habilt tuggande komp. Bra skriven låt också, traditionell rock men med nya ackordvändingar.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion