Forum > Demolåtar

Spacetrucker - Give me back my Rock'N'Roll

(1/4) > >>

spacetrucker:
Jou B)

Jo, alltså. Låten är ju inte märklig på nåt sätt, en standard rockdänga. Spelade in gitarrerna och sång + bas och grejade trummorna men fick liksom inte fason på det hela så jag postade hela projeket till Mahan som spelade in basen på nytt + lirade gitarrsolot samt mixade och fixade och antagligen också trixade lite... och plötsligt lät det mycket bättre. Som sagt, detta är mitt första riktiga försök att sjunga själv så :unsure:... ha gärna åsikter

LÅTNAMN:  Give me back my Rock'N'Roll
GENRE:  Rock
ARTIST: Krister
KOMPOSITÖR:  Krister
MEDVERKANDE: Mahan - bas & gitarrsolo + mix & fix (Tack för det)
LÅTLÄNGD:  2:52
INSPELAD:  Mars 2010
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,left]http://www.johanm.com/krister/LOOKIN%20FOR%20ROCKNROLL.mp3[/mp3]

Space

asti:
Tycker det här var riktigt bra! Andrastämman kanon!
Avsnittet efter 140 sekunder - väldigt snygg sång och gitarr!
Möjligen kan man önska lite, lite fräckare attityd i sången. Aningen snäll nu.
Skön låt och fint colab!

Eddi:
Joru Krister jag har varit lurad hela tiden och trott att jag hört din sång i en massa projekt från ditt håll - så hade du inte sagt något hade jag inte reagerat alls. Nu tycker jag att du är lite för försiktig speciellt i början men när kören kommer in så låter det hur bra som helst och singelrösten i slutet låter hur bra som helst. Låten må vara en rock-standard-dänga men i så fall med en twist - tycker den äår kanonbra med skön instrumentering och läcker text.
Schnnnnnyyyygt på riktigt.

Dividend:
Jag är inte sångare, men tycker sången låter bra här. Kanske inte första stavelserna dock, som jag också uppfattar som lite "försiktigt".. Annars bättre än helt okej, för sånguttrycket passade låtens sound iövrigt!

Låten var bra!

Tokai:
Jag tycker det här låter skitfräckt!
Är det en egen låt? Låter som nåt gammalt som du gjort om lite? Gillar nedgången( i toner) i versen.
Skönt gitarrsound.
Får lite känsla av Bob Dylan sings rockn´roll.
Samma tonläge sången igenom, kanske dra på nånstans i slutet, en oktav högre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion